متقی:

طالبان مسأله دولت فراگیر و حقوق زنان و دختران را حل خواهند کرد

نماینده ویژه روسیه و دیپلمات ارشد طالبان در مورد ثبات در افغانستان گفتگو کردند.

 نماینده روسیه در امور افغانستان با وزیرامور خارجه طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

براساس اعلام سفارت روسیه در کابل، موضوعاتی همانند امنیت منطقه‌ای و مشکلات تثبیت اوضاع در افغانستان محور دیدار ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان با امیرخان متقی وزیر امور خارجه  طالبان بوده است.

سفارت روسیه  اعلام کرد: «متقی به کابلوف اطمینان داده است طالبان به توصیه‌های دوستان روسی گوش می‌دهند و روی تشکیل یک دولت فراگیر و همچنین در مورد مسائل حقوق بشر، از جمله حقوق زنان و دختران مشغول کار هستند.

در این دیدار همچنین دیگر موضوعاتی مانند مشکلات توسعه تجارت و روابط اقتصادی از جمله رشد واردات روسیه و ایجاد شرایط مساعد برای صادرات افغانستان به روسیه و همکاری در مبارزه با تروریسم و تهدید مواد مخدر بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیپلمات‌های روسی نیز در این دیدار بر تعهد مسکو به حمایت از مردم افغانستان برای برقراری سریع صلح و دستیابی به آشتی ملی تاکید کردند. در بیانیه سفارت روسیه آمده است: «طرف روسی از دولت کنونی افغانستان خواسته است تا به توصیه آن دسته از بازیگران بین‌المللی که صادقانه به برقراری صلح در افغانستان، ایجاد یک کشور مستقل و یکپارچه عاری از تروریسم و مواد مخدر علاقه‌مند هستند، توجه کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار