فرماندار شهرستان کوهبنان:

مسیر کوهبنان به بهاباد مسدود است / اسکان مسافران محور کوهبنان به بهاباد

توکلی گفت: امروز مسیر کوهبنان به بهاباد به دلیل بارش برف و خطرناک بودن مسدود است.

مجید توکلی گفت: بارش شدید برف و باران که از عصر دیروز در مرکز شهرستان، بخش طغرالجرد و جادهای کوهستانی منتهی به کوهبنان آغاز شده است ، موجب لغزندگی جاده‌های ارتباطی شهرستان، کاهش دید و کندی در رفت و آمد خودروها شده است. 

او افزود: با توجه به شدت بارش برف و هماهنگی با فرماندار و پلیس راه بهاباد جاده ارتباطی کوهبنان به بهاباد به دلیل لغزندگی امروز قابل رفت و آمد نیست؛ بنابراین برای اسکان مسافران عبوری و گرفتاران،  مدرسه ای در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان کوهبنان بیان داشت: از دیروز بارش برف در جاده کوهبنان به زرند و کوهبنان به راور که محل عبور و مرور کارگران معادن زغال سنگ است، ادامه دارد و بارش‌ برف و باران موجب لغزندگی سطح جاده های ارتباطی به کوهبنان شده و احتمال وقوع حوادث رانندگی را افزایش داده است.

او  تاکید کرد: افزایش هوشیاری رانندگان، خصوصا رانندگان معادن زغال سنگ در عبور از جاده های برفی شهرستان و استفاده از زنجیر چرخ ضرورت دارد؛ بنابراین به شهروندان کوهبنانی و مردم بخش طغرالجرد توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

توکلی  افزود: در صورت ضرورت سفر همراه داشتن لوازم گرمازا ، پتو، چراغ قوه، مطمئن بودن از سالم بودن خودرو، بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو در زمان رانندگی برای پیشگیری از وقوع حوداث احتمالی در راه‌های لغزنده به همه رانندگان توصیه می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، سرمای شدید و یخ زدگی، وجود سراشیبی های تند، پرتگاه های متعدد و‌ پیچ های خطرناک در مسیر کوهبنان به زرند و کوهبنان به راور احتمال وقوع حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد.

فرماندار شهرستان کوهبنان با توصیه به رانندگان برای استفاده از زنجیر چرخ در راه‌های برفی این شهرستان گفت: هم اکنون راهداران در حال برف‌روبی، تیغ زنی و نمک پاشی مسیرهای برف‌گیر خصوصا در مناطق کوهستانی جاده های اصلی به کوهبنان هستند؛ اما توجه به توصیه های پلیس راه و عوامل راهداری ضروری است.

او  تصریح کرد: ستاد بحران شهرستان کوهبنان، طی چند روز گذشته به همراه نیروهای امدادی و خدمات خودرویی به صورت آماده باش هستند  و نیروهای راهداری و جوانان داوطلب هلال احمر کوهبنان با استقرار در مسیرها در حال خدمت رسانی به مسافران و افراد گرفتار در برف و کولاک هستند.

توکلی  افزود: با توجه به شدت بارندگی، یخ زدگی و لغزنده بودن معابر امروز چهار شنبه تمام مدارس در شهرستان کوهبنان تعطیل می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار