رشد درحوزه بانوان را با جهاد تبیین اطلاع رسانی کنیم

امام جمعه رفسنجان گفت: در بیشتر حوزه های بانوان رشد چندین برابری داشتیم که باید در راستای جهاد تبیین اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان یک فصل از خودسازی هستند و برکات فراوانی دارند.

امام جمعه رفسنجان افزود: روزه گرفتن در ماه رجب و شعبان و طلب آمرزش و استغفار از خداوند در این ماه سفارش شده است. او بیان کرد: پارلمان اروپا به تلافی شکست غرب در پروژه آشوب و اغتشاشات، سپاه را در اقدامی ناپسند در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده ضمن اینکه این اقدام هیچ ارزش حقوقی و اجرایی ندارد تنها استفاده‌ای از این اقدام نابخردانه کردند خوراک و مصرف داخلی برای مردم خودشان درست کردند.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد:هیچ کس نیز در دنیا نیست نداند، یکی از بدترین گروه‌های تروریستی امروز در دنیا گروه داعش بودند، این گروه را دولت اوباما خلق و اروپائیان حمایت کردند، اما یک سردار نفر به نام سلیمانی با استفاده از نیرو‌های ایران، فاطمیون، لبنان و عراق و… به عنوان یک پاسدار چشم فتنه را کور و داعش را نابود کرد و هیچکس نیست این را انکار کند.

او بیان کرد: این حرکت‌های زشتی که انجام می‌دهند برای دولت هایشان پیامد‌های ناخوشایندی خواهد داشت. در دنیا کسی نیست نداند  منافقین در ایران ۱۷ هزار نفر آدم را ترور کردند و این آدم‌ها در فرانسه با امنیت زندگی می‌کنند. مردم این موضوعات را می‌دانند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به بارندگی‌های اخیر، گفت: شهرداری و شورای شهر در کنار اقدامات سازنده و خوبی که در شهر انجام می‌دهند، نسبت به اصلاح شیب میادین شهر در راستای رفع آبگرفتگی انجام دهند.

او بر جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: وظیفه ما در جهاد تبیین این است که خدماتی که جمهوری اسلامی انجام داده اند، برای مردم بیان کنیم. خطیب نماز جمعه رفسنجان گفت: شعار «زن زندگی آزادی» در ایران برای اولین بار از طرف کسی سرداده شده که آن فرد حتی به ناموس خودش نیز رحم نکرد؛ در واقع این‌ها دنبال ایجاد بی بندباری، فساد، فحشا هستند.

او با تاکید بر ارائه خدمات جمهوری اسلامی به جامعه بانوان، عنوان کرد: در موضوع آموزش، ورزش و سلامت و بهداشت بانوان، طبق گزارش اجلاس رتبه اول عدالت آموزشی بین زن و مرد مختص ایران است و هم چنین طبق گزارش سازمان ملل ایران جزو بی سواد‌ترین کشور‌ها در حوزه بانوان بوده است، اما هم اکنون جزو باسواد‌ترین کشور در حوزه بانوان است.

عسکری یادآور شد: تعداد رشته‌های ورزشی بانوان در سال ۵۷ از هفت رشته به ۳۸ رشته ورزشی و تعداد مربیان در حوزه بانوان از ۹ مربی به ۳۵ هزار مربی رشد پیدا کرده و هم چنین تعداد داوران از ۷ نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

او عنوان کرد: ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان سی برابر شده است و فدراسیون از یک مورد به ۴۰ مورد و مدال‌های کسب شده در رویداد‌های بین المللی توسط خانم‌ها از دو مورد قبل از انقلاب به بیش از ۸۰۰ مورد افزایش یافته است.

خطیب نماز جمعه رفسنجان بیان کرد: با این ارقام نه تنها به بانوان ظلم نشده بلکه در حوزه بانوان رشد هم داشته ایم. در بحث شاخص امید به زندگی در گذشته پایین‌تر از کشور‌های منطقه به جزء افغانستان بودیم. در حالی الان بالاتر از بسیاری از کشور‌های جهان هستیم و امید به زندگی زنان در ایران از ۵۷ سال به ۷۷ سال رسیده است.

او بیان کرد: تعداد پزشک فوق تخصص مرد‌ها سه برابر شده است، اما امکان رشد علمی و تخصصی برای خانم‌ها ۱۲ برابر شده است. نسبت پرشکان متخصص به ۴۰ درصد رسیده یعنی پزشک فوق تخصص زن از ۹ درصد به ۳۰ درصد و درصد پزشکان زنان و زایمان از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد افزایش یافته است.

او تاکید کرد: زمینه برای باسواد شدن در همه زمینه‌ها برای بانوان افزایش یافته و جهاد تبیین یعنی اینکه تمامی حقایق و مسائل مستند را به مردم بیان کنیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار