روز جمهوری هندی‌ها، روز سیاه کشمیری‌ها

کشمیری‌ها در سراسر جهان روز جمهوری هند را با عنوان روز سیاه کشمیر برپا خواهند داشت.

کشمیری‌های مقیم در سراسر جهان روز جمهوری هند در ۲۶ ژانویه را با عنوان روز سیاه و با هدف ارسال پیام واضح به جامعه بین الملل برای آزاد سازی سرزمین خود از دست هند برپا خواهند داشت.

براساس این گزارش، فراخوان برگزاری روز سیاه کشمیری‌ها در سراسر جهان در اعتراض به اشغال جامو و کشمیر از سوی هند را «مسرت عالم بات» رهبر زندانی کنفرانس حریت پاکستان اعلام کرده و مورد حمایت جبهه آزادیبخش جامو و کشمیر قرار گرفته است.

مسرت عالم بات در بیانیه خود اظهار کرده است: هند به دلیل اتهام استفاده از جنایات جنگی علیه بشریت در کشمیر تحت کنترل حق معرفی خود بعنوان یک کشور بزرگ دموکراتیک را ندارد.

در همین حال، نعیم احمد خان، رهبر ارشد کنفرانس حریت پاکستان از همه کشمیری‌ها در سراسر جهان برای برپایی روز سیاه کشمیر در روز جمهوری هند دعوت کرده است.

در بیانیه مسرت عالم بات ضمن محکومیت اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر توسط هند آمده است: مقامات هند علیرغم وعده‌های خود به مردم کشمیر برای شرکت در یک همه پرسی آزاد، عادلانه و بیطرفانه برای حق تعیین سرنوشت سیاسی خود، راه خشونت آمیزی را برای سرکوب آرمان‌های مردم کشمیر در پیش گرفته اند.

به گفته رهبر کنفرانس حریت پاکستان، وظیفه جامعه بین المللی است که به اشغال غیرقانونی کشمیر توسط هند که عامل اصلی ناآرامی در منطقه است توجه جدی داشته باشند.

ازسوی دیگر، سخنگوی جنبش دموکراتیک پاکستان ضمن حمایت کامل از فراخوان رهبر کنفرانس حریت در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر همه دنیا آشکار است که هند با زیر پا گذاشتن حقوق دموکراتیک مردم کشمیر بیش از ۷۵ سال مردم این منطقه را در اشغال نظامی غیرقانونی نگه داشته است و حق برپائی جشن در این روز را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار