رؤیت نور مارپیچی عجیب در آسمان هاوایی

ستاره‌شناسان به وسیله تلسکوپ ژاپنی سوبارو یک نور مارپیچی را در آسمان هاوایی رصد کردند.

نور عجیبی که ستاره‌شناسان آن را به وسیله تلسکوپ ژاپنی سوبارو(Subaru) در ماونا کیا(Mauna Kea) هاوایی رؤیت کردند متعلق به بیگانگان یا آتش‌بازی خارج از برنامه نبوده است بلکه از یک موشک شرکت فضایی اسپیس‌ایکس نشأت گرفته است.

دوربین استار سوبارو-آساهی که توسط رصدخانه ملی نجوم ژاپن اداره می‌شود، این‌ نور مارپیچی متحرک عجیب را بر فراز کوه در روز ۱۸ ژانویه ثبت کرد.

کارکنان این رصدخانه در توئیتی نوشتند: به نظر می‌رسد که این مارپیچ نورانی ناشی از پرتاب ماهواره‌ای جدید توسط شرکت اسپیس‌ایکس باشد.

رؤیت نور مارپیچی عجیب در آسما هاوایی

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس که توسط ایلان ماسک، مدیرعامل جنجالی تسلا و توئیتر تأسیس شده است، به منشأ اصلی تشدید نورهای عجیب و غریب در آسمان طی سال‌های اخیر تبدیل شده است. بسیاری از آن‌ها ناشی از استقرار مجموعه ماهواره‌های پهن باند استارلینک این شرکت هستند.

ماهواره‌های استارلینک به صورت دسته‌های چند ۱۰ تایی همزمان پرتاب می‌شوند و می‌توانند پس از پرتاب هنگامی که به آرامی به سمت ارتفاع عملیاتی خود می‌روند، قطاری از ماهواره‌ها را در آسمان تشکیل دهند.

اسپیس‌ایکس پیشروترین شرکت در پرتاب‌های فضایی تجاری است و بیش از ۶۰ پرتاب را در سال ۲۰۲۲ انجام داده است. این پرتاب‌ها فرصت زیادی برای ایجاد نورهای غیرطبیعی در آسمان شب فراهم می‌کنند زیرا موشک فالکون ۹ این شرکت که به فضا پرتاب می‌شود، اغلب برای فرود مجدد به زمین بازمی‌گردد.

در مورد مارپیچ هاوایی، به نظر می‌رسد که این دومین مرحله از یک موشک فالکون ۹ در راه زمین بوده است که برای استقرار یک ماهواره GPS جدید به مدار پرتاب شد. ناظران صنعت فضایی این الگو را حاصل از خروج سوخت اضافی از مرحله دوم موشک در حال چرخش، می‌دانند.

نورهای مشابه قبلی که در پی ماموریت‌های پیشین فالکون ۹ مشاهده شدند از این توضیح پشتیبانی می‌کنند.

منبع: فوربز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار