سنجش سلامت کودکان برای ورود به دبستان و پیش دبستانی آغاز شد + فیلم

والدین ایرانی و اتباع تا پایان خرداد ۱۴۰۲ وقت دارند همراه با کودکان خود به مراکز سنجش سلامت کودکان در سراسر کشور مراجعه کنند.

سنجش سلامت کودکان ایرانی و خارجی برای ورود به دبستان و پیش دبستانی در ایران آغاز شد.

وزارت آموزش و پرورش از والدین اتباع خارجی خواست بعد از ثبت‌نام در سامانه sirat.csdeo.ir براساس نوبت به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

آموزش و پرورش امسال سنجش کودکان ایرانی و اتباع خارجی را چند ماه زودتر شروع کرده است؛ طریفی حسینی، رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دانش‌آموزان اتباع هم به شرط اینکه کد شناسایی شان از سوی متولیان در وزارت کشور صادر شود مشکلی ندارند و فرآیندی که افراد عادی برای ورود به سامانه طی می‌کنند و سنجش آنان انجام می‌شود می‌توانند این کار را انجام دهند و هزینه‌ای هم برایشان ندارد و برای اتباع نیز رایگان است.

در سنجش سلامت دانش آموزان مورد ارزیابی هوش، ارزیابی حرکتی و ارزیابی سلامت می‌شوند؛ سنجشی که مراحل آن برای کودکان مثل بازی طراحی شده است.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش انجام این سنجش برای ورود دانش‌آموزان ایرانی و اتباع به دبستان و پیش دبستانی ضروری است.

والدین ایرانی و اتباع تا پایان خرداد ۱۴۰۲ وقت دارند همراه با کودکان خود به مراکز سنجش سلامت کودکان در سراسر کشور مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار