وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه سفارت باکو در سرزمین‌های اشغالی، به این مناطق سفر خواهد کرد.

به گزارش وبگاه آذربایجان ۲۴ به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ۲۹ مارس (۲۶ روز دیگر) به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

هدف از این سفر شرکت در مراسم افتتاحیه سفارت آذربایجان در سرزمین‌های اشغالی است. در عین حال قرار است در چارچوب این سفر جلسات متعددی نیز برگزار شود.

جمهوری آذربایجان اواخر دی ماه، رسما «مختار ممدوف» را به عنوان سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی منصوب کرد. باکو و تل‌آویو از سال ۱۹۹۲ روابط خود را آغاز کرده‌اند، اما اولین باری بود که جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو جانبه را در بالاترین سطح یعنی تبادل سفرا انجام داد.

چندی پیش نیز الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت نخست وزیری مجدد بنیامین نتانیاهو، برای او پیام تبریک ارسال کرد. رژیم صهیونیستی از اوایل دهه ۱۹۹۰ در باکو سفارت داشت و در سال‌های اخیر از حامیان نظامی مهم جمهوری آذربایجان بوده است که در این میان می‌توان به حمایت دیپلماتیک از باکو در بن بست با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
کور کور را می جوید آب گودالی
کبوتر با کبوتر باز با باز
کند هم جنس با هم جنس پرواز
بالاخره باید شیطان به دیدار ابلیس می رفت
انشاله هر چه زودتر این شیطان اف سقوط کنه
وآذربایجان شمالی به مام میهن باز گردد
درضمن همیشه باید رصد کنیم تا اسراییل فکر نکنه اومده
خونه خاله
آخرین اخبار