توافق ایران و عربستان عامل پیشبرد طرح کریدور راهبردی شمال-جنوب

رئیس کمیته بین الملل دومای روسیه توافق ایران و عربستان را عامل پیشبرد طرح کریدور راهبردی شمال - جنوب و احیای اقتصاد منطقه عنوان کرد.

"لیونید اسلوتسکی" افزود: طرح کریدور راهبردی بین المللی شمال- جنوب از اصلی‌ترین عوامل مثبت در تحقق توسعه و ثبات امنیتی در منطقه است.

به گزارش  روسیا الیوم، رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای روسیه گفت: توافق ایران و عربستان با الگوی امنیت جمعی در خلیج فارس همخوانی دارد.

وی در این خصوص گفت: روسیه برای اجرای شماری از طرح‌های اقتصادی برنامه ریزی می‌کند. طرح‌های عظیم راهبردی بین المللی به توسعه روند همکاری‌های ما و تحقق موفقیت‌های جدی برای کشور‌های منطقه کمک می‌کند. در صدر این طرح ها، کریدور نقل و انتقال راهبردی شمال - جنوب قرار دارد که از خاک ایران عبور می‌کند. از طریق این کریدور، بندر عباس به مرکز تجمع میلیون‌ها کانتینر ارسالی از هند و پاکستان و منطقه خلیج فارس تبدیل می‌شود.

این مقام روس افزود: این کریدور همچنین رسیدن این محموله‌ها را به مرز‌های جمهوری آذربایجان  سپس ارسال آن به اروپا از طریق خاک روسیه و جمهوری آذربایجان فراهم می‌کند. این طرح عظیم بین المللی، نقطه عطفی در ساختار لجستیک، سیاسی و ثبات امنیتی در منطقه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار