حسن انصاری نوشت: اپوزیسیون که نه اطلاع درستی از تاریخ ایران دارد، نه شناختی از هویت ملی طی چند سال گذشته دست به تحریف همه جانبه زده است.

حسن انصاری پژوهشگر، مدرس و استاد میهمان مدرسه مطالعات تاریخی مؤسسه مطالعات پیشرفته پرینستون، در کانال تلگرامی خود نوشت: تاریخ ایران و روایت آن و آگاهی ملی مهم‌ترین قربانی تبلیغات پوچ رسانه‌های اپوزیسیون وابسته خارج نشین در طی سال‌های گذشته بود. این اپوزیسیون که نه اطلاع درستی از تاریخ ایران و حتی تاریخ شصت هفتاد سال اخیر ایران دارد و نه درک و شناختی از هویت ملی و عناصر سازنده آن و جایگاه سنت‌های دینی و فرهنگ مذهبی در تاریخ و آگاهی ملی، در طی چند سال گذشته دست به کار تحریف همه جانبه تاریخ ایران شد.


بیشتربخوانید


از دوران پدر و پسر پهلوی‌ها روایتی تحریف شده و وارونه به دست داد و جای خائن و خادم را عوض کرد. وظیفه همه اهالی تاریخ و پژوهش‌های تاریخی و متن‌شناسی و تحقیقات ادبی و ملی این است که با ارائه تحقیقات تاریخی در این موضوعات زمینه را برای ارتقای آگاهی تاریخی نسل جوان برای مقابله با این تحریفات فراهم کنند.

باری ممکن است در کوتاه مدت بتوان با شایعه‌سازی و دروغ‌گویی و مغلوب کردن واقعیات تاریخی روایت پوچ و بی‌پشتوانه‌ای را برای عده‌ای محدود و البته نا آگاه تبلیغ کرد، اما دیری نمی‌گذرد که با اندکی مطالعه و رو شدن دست دروغپردازان تمام آن تبلیغات موهوم از خاطره‌ها محو می‌شود. این جماعت بر روی نا آگاهی مخاطب خود حساب بسیار باز کرده‌اند. اما خواب آشفته دیده اند. ایران ما از این صحنه سازی‌ها در طول تاریخش کم ندیده است. اما هربار این ملت تاریخی ایران بوده است که دروغ‌پردازان و بدخواهان را ناکام کرده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
اینها هم بیکارند وفقط فکر جنجال وآشوب هستند نه آبروی دنیا دارند نه آبروی آخرت یک مشت سگ باز وقمار باز و فاسد طرفدار داخلی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
یک مشت کفتار لاشخور و کاسب و
فرصت طلب و پروژه بگیر که
به ایران زمین بچشم گوشت قربانی نگاه میکنند که
سر سهم بیشتر از این گوشت قربانی
به جان یکدیگر افتاده اند
در هیچ موردی باهم تفاهم ندارند
تفاهم در تجزیه ایران زمین دارند و بس
عجوزان توهم شون را به گور خواهند برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
گل به سر شبیه مترسک خاک بر سر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۲۱:۵۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
اگر صدام لعین جنایتکار جنگی بود پس همکاران او هم جنایتکاران جنگی محسوب می شوند. ولی سازمان ملل و امثال آن مریم قجر عضدانلو و امثال او را محکوم نمی کنند. مسعود کثیف رجوی که یار غار صدام بوده و هست و تمام سازمانش فتوکپی برابر اصل صدام جنایت پیشه هستند نه تنها توسط سازمان کثیف ملل محکوم نمی شوند بلکه گاهی اوقات در صحن علنی مجالس سازمان لجن ملل بعنوان سحنگویان ملت شهید پرور ایران معرفی می شوند. از عدالت حتی افسانه ای هم نمانده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
خداوند فرموده همه در نظر و محضر مبارکش عزیزند به تقوی یعنی هرکس با نیت و عمل نیکو. فقط نیکی و نیکو کاری در حرف و گفتار و رفتار تمام
دوم خدووند خلقش را به تفکر و تدبر و تحقیق تا جایی که ان را عبادت میداند. تمام

پس علم و عمل نیک بر همه شناسنامه بنده خوب وگرنه هیچ.
در هر پست و مقام ووجاه و منصبی و هر دینی ....
دو فاکتور ذکر شده دلیل و سند خوبی و فراگیر شدنه...‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
کدام‌قپوزوسیون خدایشان با فرعون محشور کرد
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۵:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
نظرها و کارهای این اپوزیسیون غیر از این که نخ نما شده مضحک و خنده داره به خصوص اون گل به سر که بیش تر شبیه مترسک خاک به سره.
آخرین اخبار