اردن سفیر اسرائیل را فراخواند

وزارت امور خارجه اردن، سفیر رژیم صهیونیستی در امان را پس از اظهارات تحریک آمیز وزیر دارایی این رژیم احضار کرد.

یک منبع در وزارت امور خارجه اردن عصر امروز دوشنبه از احضار سفیر رژیم صهیونیستی در امان به این وزارتخانه خبر داد.

طبق گزارش روسیا الیوم، بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی این وزارتخانه، احضار سفیر رژیم اسرائیل در پی اظهارات نژادپرستانه، افراطی و تحریک آمیز "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی این رژیم و استفاده او از نقشه‌ای برای اسرائیل که شامل مرز‌های پادشاهی اردن است، صورت گرفته است.

اسموتریچ روز یکشنبه در پاریس در مراسم یادبود یک فعال صهیونیست گفت: "فلسطینی وجود ندارد، زیرا اصلا مردمی به نام مردم فلسطین وجود ندارد".

او در پاریس نقشه‌ای ساختگی از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت که بخش‌هایی از مرز‌های اردن و فلسطین اشغالی را هم شامل می‌شود. این اقدام اسموتریچ مغایر با قوانین و عرف بین‌الملل و معاهده صلح به امضا رسیده بین اردن و رژیم صهیونیستی است.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای در این باره این اقدام اسموتریچ را به شدت محکوم کرد.

سنان المجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین اظهارات نژادپرستانه اسموتریچ در مورد فلسطینیان را هم محکوم کرد و نسبت به پیامدهای خطرناک اینگونه اظهارات هشدار داد.

المجالی خواستار محکومیت شدید این اظهارات از سوی جامعه بین‌الملل شد و از رژیم صهیونیستی هم خواست موضعی صریح و شفاف در رابطه با این اظهارات اتخاذ کند.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که تدابیر سیاسی و قانونی لازم را برای مقابله با چنین اظهارات نژادپرستانه‌ای که تهدیدی خطرناک علیه امنیت و ثبات منطقه است، اتخاذ خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

وزیر تندروی صهیونیست: فلسطینیان ۱۰۰ سال است که به وجود آمده‌اند!


اسموتریچ که حدود سه هفته پیش نیز گفته بود شهرک فلسطینی حواره باید از روی زمین محو شود و به همین خاطر اعتراض جهانی را برانگیخت، همچنین گفته بود: "پس از ۲۰۰۰ سال تبعید، مردم اسرائیل به خانه‌های خود باز خواهند گشت".

این افراطی صهیونیست سخنان خود را زمانی مطرح کرد که مذاکرات در شهر شرم الشیخ مصر برای بازگرداندن آرامش بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی در جریان بود.

اتحادیه اروپا نیز اظهارات وزیر دارایی اسرائیل درباره فلسطینی‌ها را خطرناک و غیرقابل احترام توصیف کرد.

درخواست فلسطینیان از دیوان لاهه برای بازداشت وزیر تندروی اسرائیلی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه درخواست کرد اسموتریچ وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی را به سبب اظهارات نژادپرستانه خود علیه ملت فلسطین و اردن بازداشت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
واقعا مایه تاسف است اسراییل بلندهای جولان صحرای سینا وقسمتی از اردن هاشمی وکل کشور فلسطین را اسعال کرده آنوقت بعصی کسورهای اسلامی سفارت اسراییل را در پایتختشان دارندکی باید کسورهای اسلامی متحد شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
اسرائیل نه تنها برای خاورمیانه برنامه دارد بلکه برای باقی جهان و قاره های دیگر برنامه ای خطرناک دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
کی میخواهند مسلمانان رژیم صیهونیستی خونخوار را بشناسند معلوم نیست؟کی میخواهند به نیات این رژیم موقت تروریست پی ببرند،نمی دانم.انشالله وحدت بین مسلمانان برقرار بشه.
آخرین اخبار