اعلام نرخ مصوب زولبیا و بامیه در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: حداقل نرخ مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ۲ در این شهر ۶۰ هزار تومان تعیین شد.

امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان نرخ‌های پیشنهادی اتحادیه شیرینی ساز و شیرینی فروشی مشهد در خصوص زولبیا و بامیه در اتاق اصناف مورد بررسی قرار گرفت که پس از کارشناسی لازم روی آن و تایید انجام گرفته از سوی مراجع مورد نظر، نرخ‌های مصوب این شیرینی تعیین شد.

او افزود: براین اساس نرخ هر کیلو زولبیا و بامیه درجه ممتاز ۱۲۰ هزار تومان، هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ۹۰ هزار تومان و هر کیلو زولبیا و بامیه درجه ۲، ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: واحد‌های صنفی ملزم به استفاده از ماست، نشاسته، تخم مرغ، زعفران، روغن به صورت مرغوب و تازه در هر نوبت از تولید هستند، همچنین معدوم کردن روغن قدیمی و مصرف شده براساس پروتکل‌های بهداشتی مربوطه الزامی است.

دلداری بیان کرد: هر گونه فروش اجباری در خصوص اضافه کردن خلال پسته و بادام و همچنین انواع مدل‌های گوش فیلی، سوزنی، فیلی، مغزی به زولبیا و بامیه مجاز نبوده و تخلف محسوب می‌شود و این مهم فقط باید بنا به درخواست مشتری انجام گیرد.

او تصریح کرد: چنانچه واحد صنفی اقدام به تولید و عرضه سایر انواع زولبیا زولبیا‌های طعم دار، گوش فیلی، سوزنی، فیلی، مغزی کند، می‌بایست آنالیز نرخ این کالا‌ها قبلا به اتحادیه صنف شیرینی ساز و شیرینی فروشی مشهد ارائه و تاییدیه مکتوب اتحادیه در محل واحد صنفی برای ارایه به بازرسان در دسترس باشد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تاکید کرد: رعایت نسبت ۷۰ درصد زولبیا و ۳۰ درصد بامیه در هر کیلوگرم زولبیا و بامیه عرضه شده به مصرف کنندگان از سوی واحد‌های صنفی قنادی الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.