در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۱۲۱۳ توقیف ساعتی و ۱۶۳۲ انتقال به پارکینگ در طرح نوروزى پليس

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از حوادث حاصل از گم کردن آدرس توسط مسافران خبر داد.

سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود ۶۰ درصد از تصادفات تهران به بزرگراه‌ها مربوط است و بخش عمده آن‌ها بخصوص در روز‌های تعطیل نوروزی به تخلفات دنده عقب مربوط می‌شود.

وی افزود: طی تحقیقات پلیس راهور به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده‌ای از مسافران پایتخت به دلیل گم کردن آدرس‌ها در بزرگراه‌ها و عدم توجه به تابلو‌ها و علائمی که مشخص کننده مسیر‌ها و مقصد مسافران است در بزرگراه‌ها اقدام به تخلف دنده عقب می‌نمایند که این مسئله یکی از دلایل اصلی تصادفات بزرگراه‌ها در کنار گزینه‌هایی مانند سرعت، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر‌های ناگهانی است.

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به این نکته افزود: لطفا مسافران در شهر تهران با استفاده از مسیریاب‌ها تردد نمایند تا مجبور نباشند به دلیل گم کردن مسیر در بزرگراه‌ها توقف یا اقدام به دنده عقب نمایند.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و برخورد با تخلفات حادثه ساز به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی طرح توقیف ساعتی در معابر بزرگراهی تهران در حال اجرا است. پلیس راهور تهران بزرگ در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون با ۱۲۱۳ توقیف ساعتی و ۱۶۳۲ فقره اعزام به پارکینگ با متخلفان برخورد کرده است.

مومنی در پایان گفت: با توجه به خلوتی بزرگراه‌های تهران خواهشمند است با سرعت مطمئنه حرکت کنید و با عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی با توجه و تمرکز کامل به جلو برانید. امیدواریم در نوروز ۱۴۰۲ هم بسلامت به مقصد برسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۵:۰۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
هر کی زیگزاک تند رفت رو بگیرین
آخرین اخبار