بالا آمدن آب‌های زیر زمینی در شهر زنجان مشکل ساز شده است

شهردار زنجان گفت: بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در زنجان به یک مشکل برای مناطق مختلف شهر از جمله اطراف بنای تاریخی رختشویخانه تبدیل شده است.

 علیرضا فیروزفر روز یکشنبه در جریان بازدید استاندار زنجان از رختشویخانه با بیان اینکه برای حل این مشکل با مدیریت معاون عمرانی استانداری زنجان چندی جلسه‌ در محل بنا تشکیل شد، افزود: توسعه شبکه و جمع آوری فاضلاب شهری توسط شرکت آب و فاضلاب شهری از مصوبات این جلسه بود.

وی با تاکید بر اینکه این بنا یک میراث فرهنگی بسیار فاخر برای شهر زنجان است و باید مواظبت کامل از آن انجام شود، گفت: در زمان حاضر با توجه به تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، شهرداری با پمب به صورت دائمی مشغول تخلیه آب و فاضلاب به منهول پایین دست است ولی به دلیل بارندگی و افزایش حجم آب این کار، جوابگو نیست.

فیروزفر تاکید کرد: لازم است متولیان امر برای مهار بالازدگی آب منطقه تمهیدات ویژه انجام دهند، چون این منطقه به مدت طولانی در وضعیت اشباع است و امکان دارد با پایین رفتن سطح آب زیر زمینی نشست‌هایی در منطقه به وجود آید.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری آمادگی دارد در کنار متولیان آب‌های زیر زمینی و فاضلاب شهری هرگونه خدمتی را که از سوی مقامات استانی تکلیف شود انجام دهد، خاطرنشان کرد: شهرداری هر اقدامی که لازم باشد برای حفاظت از این بنا انجام می‌دهد.

بنای تاریخی رختشویخانه زنجان در قلب شهر زنجان معروف به "بابا جامال چوقوری" (گودال بابا جمال) احداث شده است که امروزه خیابان سعدی به فاصله ۱۰۰ متری از سمت غربی آن می‌گذرد و از طریق کوچه فرهنگ به ساختمان رختشویخانه دسترسی دارد و آب مجموعه از قنات حاجی میربهاء الدین تامین می شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.