فرانسه استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس را محکوم کرد

وزارت خارجه فرانسه تصمیم مسکو برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای روسیه در بلاروس را محکوم و خواستار عقب‌نشینی روسیه از تصمیم خود شد.

وزارت خارجه فرانسه ضمن محکوم کردن تصمیم جدید مسکو گفت: «روسیه باید از تصمیم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس عقب‌نشینی کند و به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای مسئولیت خود را نشان دهد.»

به گزارش الجزیره، ناتو نیز نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان داده و از ولادیمیر پوتین انتقاد کرده است. اوکراین نیز خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

پوتین روز گذشته اعلام کرد قصد دارد برخی سلاح‌های هسته‌ای مسکو را در بلاروس مستقر کند و این کار مشابه اقدامات آمریکا است که چنین تسلیحاتی را در پایگاه‌هایی در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه ذخیره کرده است.

در همین حال دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای کتبی ضمن رد آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای گفت: «ما گزارش‌هایی از اعلام روسیه (استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس) را دیده‌ایم و به نظارت بر این وضعیت ادامه خواهیم داد. هیچ دلیلی برای تعدیل موقعیت استراتژیک هسته‌ای خود ندیده‌ایم و هیچ نشانه‌ای ندیده‌ایم که روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده می‌شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۴:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
استقرار ایرانیوم انگلیسی در اکراین اشکالی ندارد؟ مدارس حقوق در فرانسه تساوی (اگالیته) را این طور درس میدهند؟
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
بلاروس اسمش روشه یعنی جزو روسیه است
آخرین اخبار