هجوم مردم آمریکا برای خرید آب معدنی پس از ورود مواد شیمیایی به رودخانه دلاور

ورود هزاران گالن محلول شیمیایی لاتکس به رودخانه دلاور باعث هجوم مردم فیلادلفیا به فروشگاه‌ها برای خرید آب معدنی شد.

پس از نشت مواد شیمیایی در بالادست رودخانه دلاور، ساکنان فیلادلفیا و مناطق اطراف آن برای خرید بطری‌های آب معدنی به مراکز خرید هجوم آوردند.

به گزارش گاردین، با آنکه مقامات محلی می‌گویند آب لوله کشی حداقل تا نیمه شب دوشنبه برای آشامیدن مناسب است، مردم از ترس مسمومیت به خرید آب معدنی از فروشگاه‌ها روی آورده اند.

مقامات بهداشتی می‌گویند پس از نشت مواد شیمیایی از تاسیسات Trinseo Altuglas در شهر بریستول بین ۸ هزار و یکصد گالن تا ۱۲ هزار گالن محلول شیمیایی لاتکس وارد رودخانه دلاور شده است.

علی رغم آنکه مقامات محلی بر غیرسمی بودن این محلول برای انسان تاکید دارند، بسیاری از ساکنان محلی از مصرف آب لوله کشی برای جلوگیری از مسمومیت اجتناب کردند. اکنون صف‌های طولانی در فروشگاه‌های منطقه فیلادلفیا به راه افتاده و مردم در حال خرید و انبار آب معدنی هستند.

مایکل کارول، معاون مدیر دفتر حمل و نقل و زیرساخت‌های فیلادلفیا در این باره گفت: تاکنون هیچ نشانه‌ای از وجود مواد آلاینده در آب شهری مشاهده نشده است. با این حال، نمی‌توان به طور قطع در این زمینه اطمینان داشت.

وی خطرات این ماده شیمیایی در آب در صورت وجود را بسیار کم ارزیابی کرده و افزود: ما به دنبال آن هستیم که به مردم آگاهی دهیم تنها برای خوردن و پخت و پز از آب معدنی استفاده کنند تا خطرات احتمالی به حداقل برسد.

اداره آب و فاضلاب فیلادلفیا نیز اعلام کرد با توجه به چرخه ورود آب به مراکز تصفیه و سپس شبکه آب رسانی، حداقل تا روز دوشنبه آب برای آشامیدن مردم سالم بوده است. پیام پیشین درباره استفاده از آب معدنی برای نوشیدن تنها براساس احتیاط فراوان صادر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار