روسیه: عامل انفجار سنت پترزبورگ را بازداشت کردیم

روسیه از بازداشت عامل انفجار روز گذشته در کافه‌ای در سنت پترزبورگ خبر داد.

روسیه اعلام کرد یک زن را به عنوان عامل انفجاری که روز گذشته (یک‌شنبه) در کافه‌ای در سنت پترزبورگ رخ داد، بازداشت کرده است، این در حالیست که رسانه‌های ملی این کشور اوکراین را عامل این انفجار می‌دانند و در جریان این حادثه هم یک بلاگر مشهور جنگ روسیه جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، «داریا ترپوا» نام زنیست که پیشتر شهروند روسیه بود و به علت اعتراض علیه حملات روسیه علیه اوکراین بازداشت شد. بازرسان اکنون از بازداشت ترپوا، ۲۶ ساله، به عنوان عامل انفجار روز گذشته خبر دادند. خبرگزاری تاس هم می‌گوید ترپوا احتمالا به بلاگر روسی نزدیک شده و مجسمه‌ای به عنوان هدیه به او داده است که در آن وسیله انفجاری قرار داشت.

برخی منابع تایید نشده می‌گویند او در منزل دوست همسر خود در روسیه مخفی شده بود و قصد فرار به ازبکستان را داشت. خبرگزاری رویترز تاکنون نتوانسته این اطلاعات را تایید کند. پیشتر هم ترپوا در فهرست افراد تحت تعقیب وزارت کشور روسیه قرار داشت.

«ولادلن تاتارسکی» بلاگر مشهور روسی بود که در انفجار روز یک‌شنبه یک بمب دست‌ساز کشته شد، او بیش از ۵۰۰ هزار فالوور در تلگرام داشت و در جریان انفجاری که به مرگ او منجر شد بیش از ۳۰ نفر هم مجروح شدند. برخی از کارشناسان روسیه این انفجار را آخرین نشانه پیش‌روی جنگ تا داخل خاک روسیه دانسته‌اند.

پیشتر هم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پیامی تلگرامی به قتل بلاگر مشهور روسیه واکنش داد و با بیان آنکه «اوکراین و متحدانش مدام روزنامه‌نگاران روسیه را تهدید‌هایی مرگبار می‌کنند» از رفتار دوگانه غرب در قبال خبرنگاران انتقاد کرد.

شب گذشته منابع خبری از انفجار یک بمب دست‌ساز در کافه‌ای در سن پترزبورگ و کشته و زخمی شدن چندین نفر از جمله یک خبرنگار نظامی روس خبر دادند. تاتارسکی یک وبلاگ نویس و گزارشگر جنگ در روسیه بود، در سال ۲۰۱۴ به شبه نظامیان دونباس پیوست و تا سال ۲۰۱۹ در نیرو‌های محلی خدمت کرد. کی‌یف او را در ژانویه ۲۰۲۳ در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار