چین: سیاست ما درباره تایوان تغییر نخواهد کرد

رئیس جمهور چین بار دیگر اعلام کرد تایوان بخشی از سرزمین این کشور محسوب می‌شود.

جزیره تایوان اکنون در خط مقدم تنش‌ها میان چین از یک سو و آمریکا و متحدانش از سوی دیگر قرار دارد به طوری که جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان شرایط تایوان را بسیار خطرناک ارزیابی کرده و بر این باور است در صورتی که پکن برای تصاحب این جزیره از قدرت نظامی استفاده کند آمریکا چاره‌ای جز ورود نظامی به جنگ ندارد. با این حال، چین هرگز حاضر به پا پس کشیدن درباره مالکیت خود بر تایوان نیست.

به گزارش تله تریدر، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد هر کسی که انتظار دارد پکن در موضع خود درباره مالکیت بر جزیره تایوان تجدیدنظر کند، در حال فریب دادن خود است.

شی جین پینگ با رد درخواست‌های مداخله گرایانه کشور‌های غربی به منظور حفظ وضعیت خودمختار تایوان، خاطر نشان کرد: موضوع تایوان در هسته منافع اصلی پکن باقی مانده است و هیچ تردیدی درباره سیاست چین واحد وجود ندارد.

او با هشدار درباره رویا‌ها و توهمات غیرواقعی درباره جزیره تایوان تاکید کرد: این رویا‌ها به کسانی که درباره آن افراط می‌کنند آسیب وارد خواهد کرد.

شی جین پینگ در دیدار امروز خود با اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا بار دیگر بر مواضع چین درباره جزیره تایوان تاکید کرد. این در حالی است که این مقام ارشد اروپایی خواستار تعدیل سیاست‌های سختگیرانه پکن درباره تایوان شده بود.

پکن بر حفظ سیاست چین واحد که در آن تایوان بخشی از خاک سرزمین مادری محسوب می‌شود، تاکید دارد. با این حال، آمریکا و متحدانش با تقویت نظامی تایوان به دنبال حفظ وضعیت مستقل این جزیره در برابر چین هستند.

به تازگی تسای اینگ ون، رئیس تایوان به آمریکا سفر کرده و با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس آنجلس دیدار کرد. این مسئله با خشم پکن همراه بوده و چین اقدام به ارسال ناو هواپیمابر خود به آب‌های جنوب شرقی جزیره تایوان کرده است.

برچسب ها: چین ، تایوان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار