حجت الاسلام عباس امینی گفت: باید روند اعتمادسازی بین کشورها و ملت‌های اسلامی منطقه تقویت شود و اتکا به توانمندی‌های داخلی در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: دادگاهی شدن دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، یک بی‌آبرویی برای تمام تمدن غرب است که یک رییس جمهور پرونده رفتار سوء اخلاقی، جنسی، مالی و کیفری دارد و به عنوان برهم‌زننده نظم اجتماعی شخصیت اول این کشور در دادگاه محاکمه می‌شود.

وی با بیان اینکه این محاکمه یک جریان و تمدن است، ابراز کرد: خواسته این جریان و تمدن رهبری بخشی از دنیا بود، اما امروز خودشان این تمدن و سبک را در دادگاه به چالش کشیده‌اند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه آن افولی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در آمریکا در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: حمله به کنگره و پارلمان آمریکا و این محاکمه از نشانه‌های افول این تمدن است و بیچاره هستند کشورهایی که هنوز هم فکر می‌کنند امنیت، اقتصاد و سیاست خود را باید با پشتیبانی آمریکا پیش ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.