دوره گرد کوسه فروش در سیرجان دستگیر شد

دادستان عمومی سیرجان گفت: ۶۸ کیلوگرم گوشت کوسه از یک دستگاه خودرو ماهی فروش غیرمجاز در سیرجان کشف وضبط شد.

مجتبی قدیمی گفت: در دومین بازدید «ماه رمضانی» کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان از واحد‌های صنفی ۶۸ کیلوگرم گوشت کوسه از یک دستگاه خودرو ماهی فروش غیرمجاز کشف، ۴ واحد صنفی متخلف پلمب و ۵ واحد صنفی دیگر جریمه شدند. 

او اظهار داشت: دومین بازدید «ماه رمضانی» کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان از واحد‌های صنفی شهر‌های سیرجان و نجف شهر به منظور سامان دهی و نظارت بر بازار با حضور دادیار شعبه پنجم دادسرای سیرجان به همراه بازرسان بسیج و اتاق اصناف و بازرسان مرکز بهداشت سیرجان انجام و به صورت سرزده از تعدادی واحد صنفی بازدید شد.

دادستان سیرجان گفت: در این بازدید که حدود چهار ساعت به طول انجامید، ۴ واحد صنفی شامل دو واحد عرضه زولبیا و بامیه و شیرینی فروشی، یک واحد صنفی عرضه کننده نان فانتزی و یک واحد قهوه فروشی به علت‌ تهدید علیه بهداشت عمومی، کم فروشی، گران فروشی، نداشتن پروانه کسب معتبر و عدم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان پلمب و تعداد ۵ واحد صنفی دیگر نیز جریمه و تذکر دریافت کردند.

او افزود: یک دستگاه خودرو ماهی فروش دوره گرد به علت در معرض فروش قرار دادن ماهی بدون مجوز دامپزشکی، توقیف که پس از بررسی محموله و تخلیه کامل ماهی‌ها از خودرو میزان ۶۸ کیلوگرم گوشت کوسه که جز ماهیان حرام گوشت است، کشف شد و خودرو مذکور توقیف و جهت سیر مراحل قانونی تحویل شبکه دامپزشکی سیرجان شد.

مجتبی قدیمی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد سودجو با توجه به قیمت کمتر ماهیان حرام گوشت نسبت به سایر ماهیان و همچنین عدم امکان شناسایی آن‌ها پس از تکه کردن و یا جدا سازی پوست برای عموم مردم اقدام به عرضه و فروش آن‌ها با عناوین سایر ماهیان در مراکز غیر مجاز و خودرو‌های دوره گرد می کنند و به مردم توصیه کرد ماهی و سایر فراورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و مورد نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار