رییس پارک علم و فناوری استان سمنان:

کسب مهارت تخصصی جایگزین مدرک‌گرایی و ضامن اشتغال پایدار است

نظری گفت: فراگیری و افزایش مهارت تخصصی و نرم از سوی دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان دانشگاهی می‌تواند در آینده ضامن اشتغال پایدار باشد.

محسن نظری رییس پارک علم و فناوری استان سمنان در آیین اختتامیه نخستین رویداد آموزشی - تجربی (استارت‌آپ ویکند) دانش‌آموزی استان سمنان افزود: آمارها از روند اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نشان دهنده این است که مدرک گرایی به تنهایی نمی‌تواند ضامن اشتغال پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد مبتنی بر تقاضا بود، ابراز کرد: دانش آموزان امروزه باید مهارت آموزی مبتنی بر نیاز بازار و جامعه را مورد توجه قرار دهند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی مدون، هدفمند و مشخص داشته باشند.

نظری با بیان اینکه ارایه طرح‌ها در رویداد کارآفرینان فردا مبتنی با نیاز بازار بود، اظهار کرد: شکست لازمه کارآفرینی و مقدمه پیروزی است و در این مسیر جسارت فرد برای حرکت به سمت جلو و داشتن ایده خلاق و اجرایی کردن آن بسیار مهم است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: ۲ رویداد پست و صنایع خلاق با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبتنی بر «فناوری اطلاعات» و «اقتصاد دیجیتال» طی ماه آینده در این پارک برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.