دشت ‌ریواس گنجینه‌ای در دامان طبیعت کوهبنان

دشت بسیار زیبای ریواس گنجینه‌ای ارزشمند در دامان طبیعت شهرستان کوهبنان است که همواره گردشگران زیادی را به این منطقه فرا می‌خواند.

فرماندار کوهبنان امروز در حاشیه بازدید از دشت ریواس اظهار کرد: دشت ریواس کوهبنان در فاصله ۲۴ کیلومتری مرکز شهرستان و در حد فاصل دشت دهستان خرمدشت تا روستاهای فتح آباد، کهن، رتک و در نهایت تا مرز استان یزد ادامه دارد.

 مجید توکلی ادامه داد: دشت ریواس از جمله مناظر طبیعی و بسیار زیبای شهرستان است که در ابتدای فصل بهار و اردیبهشت ماه تعدادی از گرددشگران شهرهای مختلف را به تماشای خود می‌کشاند.

 وی بیان داشت: با توجه شرایط جغرافیایی منطقه کار برداشت این محصول همه سال در نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود و حدود یک‌‌ ماه ادامه دارد.

 فرماندار کوهبنان گفت: این گیاه خودرو با برگ‌های پهن و‌گل‌های قرمز رنگ‌ جنبه خوراکی و دارویی دارد و تمام اجزای ریواس مورد استفاده قرار می‌گیرد که گل ریواس در صنعت رنگ‌رزی و آرایشی کاربرد دارد.

وی از میراث فرهنگی استان کرمان درخواست کرد: این منطقه در زمره آثار طبیعی ثبت و زمینه برگزاری جشنواره ریواس در شهرستان فراهم شود.

  برگ گیاه ریواس برای مصارف غذایی استفاده می‌شود و مردم‌ منطقه از ساقه این گیاه برای درمان کم اشتهایی، اعصاب، ترمیم جراحات و سوختگی‌ها بهره می‌برند. همچنین ساقه ریواس در پخت غذاهای گوناگون از جمله انواع آبگوشت، خورشت، ترشی، مربا، سالاد و لواشک استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار