کیسینجر: رویارویی با چین به نفع آمریکا نیست

هنری کیسینجر در آخرین اظهارات خود به مقامات آمریکا پیشنهاد داده تا راه سازش را با چین در پیش بگیرند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در صدمین سالگرد تولدش در مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی گفت که رویارویی با چین به نفع آمریکا نیست و واشنگتن باید راه سازش با پکن را در پیش بگیرد.

به گزارش سرویس خبری چین، او در صدمین سالگرد تولدش به مقامات آمریکا پیشنهاد کرد که به دنبال جایگزینی گفتگو و مذاکره با هر گونه تنش با دولت چین باشند.

کیسینجر در این سخنان خود از نگرانی‌هایش از ارتباط میان آمریکا و چین گفت و اظهار کرد که هر گونه تقابل میان این دو کشور می‌تواند به معنای پایان بشریت باشد.

هنری کیسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه آمریکا در دولت ریچارد نیکسون بود که در سال ۱۳۵۰ با نمایندگان چین به طور مخفی گفتگو کرد که سرانجام این سفر پنهانی، روابط سیاسی واشنگتن و پکن برقرار شد.

وی در طول نیم قرن گذشته صد بار به چین سفر داشته و دولت‌های متعدد آمریکا را به سیاست‌های مثبت در قبال پکن تشویق می‌کند. کیسینجر نه تنها نقشی حیاتی در آرامش و توسعه روابط چین و آمریکا داشته بلکه تاثیری بر تغییرات الگوی روابط بین الملل نیز داشت.

این مقام اسبق آمریکایی پیشتر هم اظهاراتی مشابه در مورد روابط آمریکا با چین مطرح کرده بود. وی چندی پیش در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفته که حتی مقامات دو کشور چین و آمریکا هم خودشان می‌دانند در حال حاضر بزرگترین تهدید برای جهان هستند.

کیسینجر در این رابطه گفت: اگر رؤسای جمهور آمریکا و چین ملاقات کنند، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که بزرگترین خطر برای جهان در حال حاضر ما دو کشور هستیم.

وی در ادامه افزود: به این معنا که ما (آمریکا و چین) پتانسیل نابودی بشریت را داریم. ما باید بین خود توافق کنیم که سعی کنیم از چنین وضعیتی اجتناب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
آقای هنری کیسینجر. اگر به نفع آمریکا(اسراییل)=غرب نباشد پس حتما به نفع ایران و فلسطین و شرق خواهد بود. رویارویی چین و امریکا... چه شود. !!@
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا یک بار هم شده به حرف بزرگترش گوش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
منظورش فعلنه تا بعد سر فرصت چین رو نابود کنیم
آخرین اخبار