معاون وزیر دادگستری ایران:

۶۳ درصد پناهجویان افغانستانی راهی ایران می‌شوند

معاون وزیر دادگستری ایران گفت مقصد ۶۳ درصد پناهجویان افغانستانی ایران است و سازمان‌های بین‌المللی در اجرای مسئولیت‌های بشردوستانه خود کمک‌هایشان را ارائه کنند.

سیدعلی کاظمی، معاون وزیر دادگستری ایران در دومین کارگاه هم اندیشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با محور بررسی وضعیت کودکان و نوجوانان غیر ایرانی گفت: دولت ایران در حد توان برای پذیرش و استقرار توأم با کرامت مهاجران افغانستانی تلاش می‌کند، اما انتظار دارد سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های دیگر نیز در اجرای مسئولیت‌های بشردوستانه خود و تکالیف ناشی از اسناد حقوق بشری کمک‌های بیشتری را در این زمینه ارائه کنند.

معاون وزیر دادگستری ایران با اعلام اینکه ۶۳ درصد پناهجویان افغانستانی راهی ایران می‌شوند افزود: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، حمایت از کودکان و نوجوانان را حق همه افراد زیر ۱۸ سالی می‌داند که در مرز‌های جمهوری اسلامی ساکن هستند.

وی گفت: یکی از حوزه‌های مورد توجه مرجع ملی حقوق کودک در ایران، توجه به وضعیت اطفال و نوجوانان غیر ایرانی و خانواده‌های آنان است که به خاطر مهاجرت خانواده یا به دلیل آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی یا مسائلی همچون جنگ، محرومیت و اخراج به جمهوری اسلامی ایران پناه آورده‌اند.

کاظمی افزود: بر اساس این قانون، برخورد برابر و بدون تبعیض از حیث رنگ، نژاد، مذهب، زبان، سلامت، جنسیت، قومیت، ملیت، وضعیت خانوادگی و نظایر آن حق هر کودک ساکن در ایران بوده و حمایت‌های قانونی متنوعی برای اطفال و نوجوانان غیرایرانی در نظر گرفته شده است.

پیش از این نیز رضادوست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: ۵ میلیون تبعه افغانستانی در ایران حضور دارند که ۱.۶ میلیون آن‌ها پس از تحولات سال گذشته به کشور آمده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
میان ایران بعد به امید اروپا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
ببخشید،آمارتان درست نیست،مقصد ۷۰درصد افغانی ها نخست پاکستان است وبعد ایران،زیرا مرزهای پاکستان و افغانستان بی درپیکر است،و ورود به انجا ازآب خوردن هم آسان تر از ورود به ایران است.
آخرین اخبار