شناسایی ۸ هزار تبعه افغانستانی فاقد هویت در خراسان رضوی

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت تاکنون ۸ هزار تبعه فاقد هویت موسوم به چَلو در مشهد مدرک شناسایی دریافت کردند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح شناسایی و ساماندهی اتباع فاقد هویت در استان ، تاکنون هشت هزار تبعه فاقد هویت موسوم به "چَلو" در مشهد مدرک شناسایی دریافت کردند.

سید علی قاسمی اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر از جامعه چلوها در حاشیه کلانشهر مشهد شناسایی شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: چلوها (افراد بی هویت) که حضور ۴۰ ساله در استان‌های مختلف کشور داشته اند سرانجام با اجرای طرح ساماندهی اتباع فاقد هویت در این استان شناسایی و کارت آمایش با تابعیت افغانستانی دریافت کرده اند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: برای شناسایی و ساماندهی چلوها در مشهد سه مکان در حاشیه این شهر جانمایی و از این طریق برای این فاقدین هویت ، مدارک هویتی و کارت آمایش با تابعیت افغانستانی صادر شد.

این درحالی است که گفته شده است پنج میلیون نفر از اتباع افغانستانی در ایران سکونت دارند که حدود یک‌میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز از اتباع فاقد مجوز ثبت و برآورد شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
محمد
۲۰:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه الان بلوچستان پر از پشتون های افغانی شده و خودشونو بلوچ و ایرانی معرفی میکنن و شناسنامه هم میخوان بسیاریشون هم متاسفانه تا حالا شناسنامه گرفتن اهل سنت بلوچستان به اونا پناه میدن فقط بخاطر اینکه جمعیت اهل سنت تو ایران زیاد بشه من خودم چندتا پشتون که بلوچ ها شناسنامهء مرده هاشونو به اونا دادن میشناسم امیدوارم مسولین از خواب غفلت بیدار بشن و کشورو تقدیم طالبان وحشی نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
همه افغانها را اخراج کنید
آخرین اخبار