فون درلاین: به دنبال الحاق کشور‌های بالکان به اتحادیه اروپا هستیم

رئیس کمیسیون اروپا از پیش نویس طرح جدیدی رونمایی کرد که بر اساس آن کشور‌های حوزه بالکان به اتحادیه اروپا می‌پیوندند.

فروپاشی یوگسلاوی پس از پایان جنگ سرد یکی از بدترین سناریو‌های ممکن را در منطقه بالکان رقم زد. این موضوع باعث جنگ داخلی در منطقه بالکان و کشتار غیرنظامیان شد. گرچه هنوز هم اختلافات در منطقه بالکان میان قومیت‌های مختلف پابرجاست، اما اتحادیه اروپا امیدوار است با سیاست‌های اقتصادی خود به ثبات بیشتر در منطقه کمک کند. 

به گزارش تله تریدر، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) پیش نویس طرح جدیدی را برای الحاق کشور‌های حوزه بالکان به اتحادیه اروپا ارائه کرد. 

فون درلاین در این زمینه گفت: اتحادیه اروپا قرار است با کمک چهار ستون به گسترش روابط با حوزه بالکان کمک کند، این چهار ستون شامل: نزدیکتر کردن بالکان غربی به بازار واحد اتحادیه اروپا، تعمیق یکپارچگی اقتصادی منطقه ای، تسریع اصلاحات اساسی و افزایش بودجه پیش از الحاق است. 

این مقام اروپایی در این باره تاکید کرد: از منظر من این کافی نیست که منتظر دوستان خود در خارج از اتحادیه اروپا بمانیم، بلکه ما باید اتحادیه را به آن‌ها نزدیک کنیم. اتحادیه اروپا در حال انجام اقدامات مشابهی درباره اوکراین است. 

رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به شرایط جنگ در شرق اروپا خاطرنشان کرد: استقرار آتش بس موقت در اوکراین باعث صلح پایدار در این کشور نخواهد شد. آتش بس تنها باعث بی‌ثباتی و وقوع درگیری‌های بیشتر در آینده خواهد شد. در این حالت هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری و یا بازسازی کشور اوکراین نخواهد بود و درگیری میان دو طرف ممکن است در هر زمانی دوباره شعله ور شود. 

فون درلاین در پایان تاکید کرد: صلح پایدار در اوکراین مستلزم تضمین امنیت بلندمدت این کشور است و پیشنهاد من ارسال تجهیزات به کی یف به منظور توانایی این کشور برای دفاع از خود است. مسیر کی یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا نقش اساسی در تامین امنیت این کشور خواهد داشت. ما شاهد اصلاحات اساسی از سوی اوکراین به منظور پیوستن به اتحادیه اروپا هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار