چین: ورود هواپیمای تجسسی آمریکا به منطقه رزمایش باعث تقابل نظامی شد

ارتش چین با صدور بیانیه‌ای ورود هواپیمای تجسسی آمریکا به منطقه رزمایش این کشور را دلیل تقابل نظامی هفته گذشته میان طرفین خواند.

چین هفته گذشته از تقابل نظامی با آمریکا در دریای چین جنوبی خبر داد. با این حال، جزئیات این موضوع تا به امروز فاش نشده بود. 

به گزارش تله تریدر، ارتش آزادی بخش خلق چین امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رویارویی که هفته گذشته در دریای چین جنوبی رخ داد به دلیل ورود یک هواپیمای تجسسی آمریکا به منطقه رزمایش نظامی پکن بوده است. 

ژانگ ناندونگ، سخنگوی ارتش چین در این بیانیه خاطرنشان کرد: یک هواپیمای شناسایی ارتش آمریکا مدل RC-۱۳۵ به طور تعمدی و با هدف جمع آوری اطلاعات وارد منطقه آموزشی نیرو‌های ما در دریای چین جنوبی شد. 

این بیانیه می‌افزاید: در مقابل ارتش چین بر اساس قوانین و مقررات بین المللی اقدام به اعزام هواپیما‌های نظامی برای نظارت بر هواپیمای تجسسی آمریکا کرد. 

بیانیه ارتش آزادی بخش خلق چین پس از آن صادر می‌شود که آمریکا در حادثه‌ای مجزا یک جت جنگنده چینی مدل جی ۱۶ را متهم به انجام مانور تهاجمی غیرضروری علیه یک هواپیمای تجسسی نیروی هوایی آمریکا کرد. 

از آنجا که پکن مالکیت بر بخش اعظمی از دریای چین جنوبی را حق خود می داند و واشنگتن این ادعا را قبول ندارد، خطر رویارویی نظامی میان دو طرف در این منطقه بسیار بالاست. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ساعاتی قبل اعلام کرد بدترین سناریو درباره واشنگتن و پکن این است که دو طرف ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند و همین موضوع باعث سوء تفاهمات میان دو طرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
می بینم که چینی ها هم دارن از ما یاد می گیرن مقابل آمریکا با ایستن و حرف زور رو قبول نکنن...
آخرین اخبار