نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد؛

ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت و استفاده بهینه و حداکثری از فرصت‌ها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سیره ائمه اطهار (ع) و امامین انقلاب این است که تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و حداکثر استفاده از آنها را داشته باشیم.

  آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و شهدای قیام پانزده خردادماه که با حضور جمعی از طلاب و روحانیون سطح شهر زاهدان در محل حسینیه امام خامنه‌ای دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: یکی از هنرهای پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) این بوده که تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و از این فرصت حداکثر استفاده را داشتند.

امام جمعه زاهدان افزود: دوران امام رضا (ع) سختی ویژه‌ای داشت چرا که مأمون سیاست مدارترین خلیفه عباسی بود و مقابله با توطئه‌های چنین کسی سختی زیادی داشت اما امام رضا (ع) این تهدیدها را تبدیل به فرصت و از فرصت‌ها نهایت استفاده را داشتند.

محامی بیان کرد: در آن دوران پایه‌های حکومت مأمون لغزان بود و ابتدا به بغداد لشکر کشی و برادر خود را به قتل رساند و گمان داشت اگر امام رضا (ع) در مدینه بماند حکومت او فراگیر نخواهد شد و در نتیجه تصمیم گرفت حضرت را به مرو قراخوانده و پیشنهاد خلافت و حداقل پذیرش ولیعهدی را به ایشان ارائه کند و در واقع این توطئه را امام رضا (ع) تبدیل به یک فرصت کرد و از آن بهترین استفاده را کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار