سئول ادعای بورل درمورد گفت‌وگو برای ارسال تسلیحات به اوکراین را رد کرد

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد وزیر دفاع این کشور هرگز درباره ارسال مهمات به اوکراین با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت نکرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفت، «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی هرگز درباره ارسال مهمات به اوکراین با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت نکرده است.

به گزارش راشاتودی، این موضوع به توئیت حذف شده بورل اشاره می‌کند که می‌گوید او در حاشیه نشست امنیتی «شانگری-لا» در سنگاپور «یک ملاقات خوب» با «لی» داشته است. 

بورل در توییت خود نوشته بود در ادامه تحریکات کره شمالی، با وزیر دفاع کره جنوبی هشدار مشترک داده و درباره نیاز‌های اوکراین به مهمات بحث کرده است.

با این حال وزارت دفاع کره جنوبی با این بیانیه مخالفت کرد و مدعی شد «صحت ندارد» که «لی جونگ سوپ» و «بورل» بحثی در مورد حمایت از ارسال تسلیحات به کی‌یف داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
کره خودش به اندازه کافی با شمالی مشکلات داره چه برسه مهمات بده به کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
عجب دروغ بزرگی کره تسلیحات با واسطه گری آمریکا به اوکراین ارسال می‌کنه چون اگر سلاح به اوکراین ارسال نکنه از حمایت و پشتیبانی آمریکا محروم میشود این خبری هست که خود منابع غربی مرتب منتشر میکنند توضیح هم داده بود که تسلیحاتی که بصورت سوری آمریکا از کره خریداری می‌کنه فقط مصرف در اوکراین داره نه جای دیگری
آخرین اخبار