راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برای مبارزه با زمین خواری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه از راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برای مبارزه با زمین خواری در کرمانشاه خبر داد.

کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت : سامانه پنجره واحد زمین طرحی برای مقابله با زمین خواری است و این سامانه تصرف غیرقانونی و دست اندازی بر املاک را کوتاه کرده و ضرورت مقابله با زمین خواری از دلایل توجیهی راه اندازی این سامانه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کرمانشاه با اشاره به جلوگیری از سردرگمی و پیش گیری از مفاسد زمین خواری و بحث استعلامات و نظارت دقیق در پاسخ به استعمالات، تصریح کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هنوز به طور ۱۰۰ درصدی در استان کرمانشاه اجرا نشده و این مهم همکاری همه دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهر سازی، و سازمان صمت را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: متقاضیان زمین برای طرح‌های اقتصادی می‌توانند با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مستعد بهره برداری در غالب طرح‌های مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری در زمان کوتاهی مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

کولانی گفت: نظر به اینکه ما راهبری و هماهنگ کننده این موضوع هستیم، هر دستگاهی موظف است آن سازوکار‌ها و زیر ساخت‌های خود را وارد سامانه کند و طرح سامانه پنجره واحد زمین از مرداد ماه سال گذشته اجرایی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار