تاکید عمار حکیم بر نقش محوری ایران و عراق در منطقه

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با مقام پاکستانی بر نقش محوری ایران و عراق و همچنین ترکیه، عربستان و مصر در منطقه تاکید کرد.

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «بلاول بوتو زرداری»، وزیر خارجه پاکستان ضمن خوش‌آمدگویی به وی در سفرش به عراق، بر اهمیت این سفر برای دو کشور و دو ملت دوست تأکید کرد.

در این دیدار، که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، حکیم بر اهمیت تعمیق روابط دوجانبه با توجه به وزنه جمعیتی و تاریخ مشترک و مواضع مشابه در مسائل سرنوشت‌ساز جهان اسلام و مسائل بین‌المللی تأکید کرد.

حکیم همچنین خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و نظامی و استفاده از تجارب در این عرصه‌ها شد و گفت که دو کشور با چالش‌های مشابه تغییر نظام سیاسی و رویارویی با تروریسم مواجه شده‌اند.

وی در ادامه بر موضع عراق در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان قدرت‌های منطقه‌ای و بر محوری‌بودن نقش کشور‌های بزرگ منطقه (ایران، ترکیه، عربستان، مصر و عراق) در کنار پاکستان و وزنه اسلامی و نظامی آن تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسئله فلسطین تأکید و از وزیر خارجه پاکستان بابت دعوت از وی برای سفر به پاکستان قدردانی کرد و وعده داد که به محض فراهم شدن شرایط مناسب این سفر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
ایران محور وموتور محرکه ی مقاومت ونقش رهبری دراین میانه رابازی می کند واگر ایران نبود.
این بازیگران به غیر ازنوکری آمریکا واسراییل وانگلیس
نقش دیگری را درغرب آسیا بازی نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
نقش محوری دست ترکیه و عربستان هست اگه نبود هیچ کدوم از همسایگان قبل رابطه ما با عربستان با ایران مراوده برقرار میکردند
آخرین اخبار