عمران خان: ارتش پاکستان با حمایت آمریکا مرا سرنگون کرد

عمران خان ارتش پاکستان را به تعمیق بحران سیاسی در این کشور متهم و به همکاری سفیر سابق پاکستان در واشنگتن با ارتش برای سرنگونی وی اشاره کرد.

«عمران خان» نخست‌وزیر پیشین پاکستان، در مصاحبه‌ای با وب سایت آمریکایی «اینترسپت»، ارتش کشورش را به تعمیق بحران سیاسی در پاکستان متهم کرد.

به گزارش المیادین، عمران خان در این مصاحبه گفت که آمریکا «به دلیل تردید‌های او درمورد جنگ جهانی علیه تروریسم و ​​به دلیل این سوء تفاهم که او از طالبان حمایت کرده، به او حمله کرده است.»

عمران خان اشاره کرد که در ۶ مارس دیداری بین سفیر پاکستان و «دونالد لو» معاون وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفت. به گفته عمران خان، آنچه در این دیدار گفته شد ضبط شد و کد ضبط برای وی و وزارت خارجه ارسال شد.

در حال تکمیل ...

در ادامه این مصاحبه آمده است که دونالد لو به سفیر پاکستان گفته است که نخست‌وزیر پاکستان باید از طریق رأی عدم اعتماد به او برکنار شود و در غیر این صورت پاکستان عواقب آن را خواهد دید.

عمران خان اعلام کرد که روز بعد، ۱۶ اسفند، رأی عدم اعتماد صورت گرفت. در آن زمان، عمران خان مطمئن شد که این موضوع یک توطئه به رهبری واشنگتن است، به خصوص که سفارت ایالات متحده در پاکستان عمدتاً با افرادی که «جنبش انصاف» را که او رهبری می‌کند، ترک کرده بودند ملاقات می‌کرد.

بعدها، عمران خان متوجه شد که «قمر جاوید باجوا» فرمانده سابق ارتش، با همکاری «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در آمریکا، واشنگتن را علیه او تحریک کرده است.

به گفته عمران خان، حقانی به آمریکایی‌ها گفته است که نخست‌وزیر (عمران خان) با آن‌ها مخالف است در حالی که رئیس ارتش از آن‌ها حمایت می‌کند. وی افزود که این فرمانده ارتش بود که این احساس را در واشنگتن مهندسی کرد که می‌گوید عمران خان ضد آمریکایی است.

عمران خان درباره ممنوعیت رسانه‌ای که برایش در نظر گرفته شده است، گفت: «ذکر نام من در تلویزیون یا هیچ یک از رسانه‌های الکترونیکی و یا در رسانه‌های مکتوب ممنوع است.»

به گفته نخست‌وزیر سابق پاکستان، رئیس ارتش این نقشه را برای برکناری او از قدرت طراحی کرد. از این رو اکثر شبکه‌های تلویزیونی از آن زمان تاکنون اجازه همکاری با وی را نداشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
این ارتش پاکستان معلوم نیست باید خواست مردمو اجرا کنه یا خواست آمریکا رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
ارتش پاکستان = ارتش آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
ارتش پاکستان = ننگ پاکستانیا
آخرین اخبار