ورود ۶ جنگنده روسی و چینی به منطقه پدافند هوایی کره جنوبی

وزارت دفاع کره جنوبی از ورود ۶ جنگنده روسیه و چین به منطقه پدافند هوایی این کشور بدون اعلان خبر داد.

جنگ اوکراین و تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه باعث شد مسکو برای اجتناب از قرار گرفتن در انزوا، به چین نزدیک و نزدیک‌تر شود. گرچه در ابتدا این همکاری‌ها بیشتر جنبه اقتصادی داشت، اما مسکو و پکن در حال گسترش همکاری‌های خود در حوزه‌های نظامی هستند. 

به گزارش تل تریدر، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای از ورود جنگنده‌های روسی و چینی به حریم پدافند هوایی این کشور خبر داد. 

در این بیانیه آمده است: «ما شاهد آن بودیم که ۴ جنگنده روسی و ۴ جنگنده نظامی چینی وارد حریم پدافند هوایی کره جنوبی بدون اعلان شدند.» ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این جنگنده‌ها در ساعت ۱۲ تا ۱۴ به وقت محلی به حریم پدافند هوایی کشور ورود کردند، اما وارد حریم هوایی کره جنوبی نشدند.

این اتفاق در رزمایش مشترک دریایی – هوایی چین و روسیه در دریای ژاپن و دریای چین شرقی روی داده است. مقامات کره جنوبی می‌گویند از سال ۲۰۱۹ تاکنون این ششمین باری است که چنین اتفاقی روی می‌دهد. 

مناطق پدافند هوایی به فضای هوایی یک کشور به اضافه یک منطقه گسترده‌تر اضافی بر روی زمین و آب اطلاق می‌شود که در آن یک کشور سعی می‌کند هر هواپیمایی را در راستای امنیت ملی شناسایی، مکان یابی و کنترل کند. مناطق پدافند هوایی مناطقی هستند که هواپیما‌های خارجی باید در آن اقدامات شناسایی ویژه انجام دهند. 

علی‌رغم اهمیت مناطق پدافند هوایی، در حال حاضر هیچ مقررات جهانی برای این مناطق وجود ندارد. 

چین جزو کشور‌هایی است که حاضر به محکوم کردن روسیه به دلیل جنگ اوکراین نشده است و در مقابل مسکو نیز از ادعا‌های پکن در دریای چین جنوبی و جزیره تایوان دفاع کرده و آمریکا و متحدانش را به مداخله در شرق آسیا متهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار