مخالفت رژیم صهیونیستی با پروژه هسته‌ای عربستان

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم حتی با پروژه صلح‌آمیز هسته‌ای عربستان هم مخالف است.

«یسرائیل کاتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو توسعه برنامه هسته‌ای عربستان سعودی برای اهداف صلح‌آمیز را رد می‌کند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره احتمال وجود برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان گفت: «اسرائیل به چنین موضوعاتی تشویق نمی‌کند و با چنین موضوعاتی موافق نیست.»

این روزنامه آمریکایی نوشته است که برنامه هسته‌ای عربستان از جمله شروط ریاض برای انعقاد توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، اما نه مقامات سعودی و نه مقامات آمریکایی رسماً این موضوع را تأیید نکرده‌اند.

نیویورک تایمز همچنین اشاره کرده که رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرده است که انتظار دارد واشنگتن درمورد هرگونه توافق آمریکا و عربستان که بر امنیت ملی این رژیم تأثیر می‌گذارد، با آن مشورت کند.

عربستان سعودی به دنبال تولید سوخت هسته‌ای به دست دانشمندان داخلی خود در فرآیند اکتشاف و تولید اورانیوم و استفاده از تجربه‌ها در این زمینه است.

عربستان اولین گام‌های خود در زمینه انرژی هسته‌ای و اتکا به اورانیوم را در سال ۲۰۱۹ برداشت و آن زمان اعلام کرد که برنامه انرژی هسته‌ای این کشور با دو رآکتور مجموعاً ۳ تا ۴ گیگاوات آغاز می‌شود و بعداً امکان توسعه آن را مبتنی بر نیاز‌های خود، ارزیابی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
ببینید بن سلمان اینم از رفیق گرمابه شما.باز برید طرف این رژیم جعلی
آخرین اخبار