برگزاری آزمون داوری و میانجیگری در سال ۱۴۰۲ 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، گفت: مرکز توسعه در سال ۱۴۰۲ یک یا شاید ۲ نوبت آزمون داوری و میانجیگری را برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در خصوص برگزاری آزمون داوری و میانجیگری در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: مرکز توسعه حل اختلاف در سال‌جاری یک یا شاید ۲ نوبت آزمون داوری و میانجیگری را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به موفقیت مرکز توسعه حل اختلاف کشور در جذب یک دوره دیگر از داوران و میانجیگران بصورت سراسری، افزود: آموزش‌های این افراد آغاز شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بیان کرد:در ۲ ماه گذشته مراسم تحلیف اولین دوره داوران حرفه‌ای در حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی با بیان اینکه این اولین بار در تاریخ دستگاه قضایی کشور است که داوری حرفه‌ای تعریف و پروانه رسمی به آن‌ها اعطا می‌شود، افزود: این کار ارزنده‌ای است که می‌تواند به کاهش وروردی پرونده به محاکم دادگستری کمک کند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه انجام داوری و ایجاد سازش در پرونده ها، کار مردم را آسان می‌کند، تصریح کرد: با صدور رای لازم داوران و یا انجام مصالحه، مردم می‌توانند سریعتر و با هزینه کمتر به دعاوی خود پایان دهند که در نهایت رضایت خاطر آنان بدست می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار