ترودو: کانادا سلاح‌های بیشتری به اوکراین می‌فرستد

نخست وزیر کانادا در سفر غیرمنتظره به کی یف از ادامه حمایت نظامی و تسلیحاتی این کشور از اوکراین خبر داد.

جاستین ترودو، نخست‌ وزیر کانادا می‌گوید که کانادا ۵۰۰ میلیون دلار دیگر برای کمک به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه، از جمله ارسال تسلیحات بیشتر، اختصاص می‌دهد.

به گزارش سی تی وی، او این اعلامیه را در حالی که در جریان یک سفر غیرمنتظره به کی‌یف، در کنار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین ایستاده بود، برای نشان دادن حمایت کانادا در بحبوحه نشانه‌هایی از آغاز یک ضد حمله بهاری که مدت‌ها مورد انتظار بود، اعلام کرد.

ترودو می‌گوید که کانادا بخشی از تلاش‌های چند ملیتی برای آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی و پیوستن به تیمی از کشور‌هایی خواهد بود که به نگهداری تانک‌ها کمک می‌کنند و در عین حال صد‌ها موشک دیگر و گلوله‌های اضافی را نیز فراهم می‌کند.

نخست وزیر کانادا همچنین اعلام کرد که کمک‌های موجود به اوکراین برای حمایت از کسانی که با وخامت اوضاع انسانی در جنوب اوکراین پس از فروریختن یک سد برق آبی در این هفته مواجه هستند، استفاده خواهد شد.

ترودو همچنین تحریم‌های بیشتری را علیه ۲۴ فرد و ۱۷ نهاد به اتهام حمایت از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد.

ترودو در یک کنفرانس خبری با زلنسکی در پایتخت این کشور مدعی شد که مبارزه اوکراین برای همه دموکراسی‌ها و رعایت قوانین بین‌المللی تأثیرگذار است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز شنبه در جریان یک سفر از پیش اعلام نشده به کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد تا حمایت کانادا از مبارزه با روسیه را نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روسیه باید تا ترودو از اکراین بیرون نرفته مناطق خاص را فورا مورد هدف قرار دهد تا بلکه شر ترودو یا زلنسکی کنده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
عجب خریتی
آخرین اخبار