همکاری نروژ و دانمارک برای اهدای ۹ هزار گلوله توپ به اوکراین

کشور‌های نروژ، دانمارک و ژاپن از اهدای گلوله‌های توپ به اوکراین برای تقویت واحد توپخانه این کشور خبر دادند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است واحد توپخانه در ارتش به خدای جنگ شهرت دارد، زیرا در جنگ‌های فرسایشی مانند آنچه اکنون در اوکراین در جریان است واحد توپخانه توانایی وارد آوردن ضربات دردناک به نیرو‌های دشمن را دارد. برآورد‌ها نشان می‌دهد واحد توپخانه ارتش روسیه ۵ تا ۱۰ برابر قدرتمندتر از ارتش اوکراین است و کی یف توانایی هم آرایی با این کشور را ندارد. با این حال، آمریکا و متحدانش به دنبال تقویت توپخانه‌ای اوکراین است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع نروژ امروز (پنج شنبه) اعلام کرد اسلو به همراه متحد نزدیک خود دانمارک در نظر دارد به منظور تقویت واحد توپخانه اوکراین ۹ هزار گلوله توپ اضافی در اختیار ارتش این کشور قرار دهد. این گلوله‌های توپ قرار است از سوی نروژ اهدا شود و دانمارک در این زمینه فیوز‌ها و بار‌های پیشران را تامین خواهد کرد. 

علاوه بر این، نروژ در نظر دارد از ذخایر زاغه‌های مهمات خود ۷ هزار گلوله توپ به اوکراین اهدا کند. بسته کمک‌های جدید نروژ به اوکراین شامل سامانه هویتزر می‌شود. 

در گزارشی دیگر، دولت ژاپن نیز موافقت خود را با اهدای گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی متری برای تقویت واحد توپخانه ارتش اوکراین از طریق آمریکا اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تنها راه خاتمه جنگ ترور زلسنکی نوچه هایش هست .وتسلط کامل روسیه براوکراین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اینها نشانه های آشکاری است که جنگ اوکراین دارد به واقعیت و ماهیت خودش نزدیک میشود یک جنگ طولانی و وسیع که بیشتر کشورهای کوچک در هراس هستند که اگر کشور مهاجم پیروز شود دقیقا مسلط بر جهان خواهد شد بنظر میرسد حتی جنگ را تا رسیدن به هدف نهایی هرگز متوقف نخواهندکرد.
آخرین اخبار