
رضامراد صحرایی وزیر آموزشوپرورش گفت: دوران کودکی خود را با کار کشاورزی در یکی از روستاهای نورآباد سپری کردهام و ما باید به روستازاده بودن خودمان افتخار کنیم.
وی با بیان اینکه زبان لکی یکی از زبانهای کهن ایران است، افزود: این زبان غنی تنها زبان بازمانده قوم ماد است و ما باید برای پاسداشت سرمایههای معنوی خود همت کنیم.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اینکه محرومیت را با تمام وجود لمس کردهام، عنوان کرد: بنده در مدرسه شهید طالقانی نورآباد که جزو یکی از مدارس تخریبشده لرستان است درس خواندهام.
وی با تقدیر از اعتماد دولت سیزدهم و مجلس برای انتخاب یک روستازاده لرستانی بهعنوان وزیر آموزشوپرورش بیان کرد: روزی که بهعنوان وزیر انتخاب شدم خطاب به رئیسجمهور گفتم که معلم سادهای هستم که به برکت انقلاب رشد کردهام و اگر انقلاب نبود طی این مسیر نیز امکانپذیر نبود.
صحرایی گفت: رئیسجمهور و مجلس با انتخاب یک روستازاده بهعنوان وزیر آموزشوپرورش نشان دادند که برنامههای افراد و نه مکان زیست آنان در اولویت دولت است.
وزیر آموزشوپرورش با ذکر یادبودی از آقای مسجدی بهعنوان معلم کلاس اول خود ابراز کرد: ما باید قدردان تلاشهای معلمان و بهویژه معلمان کلاس اولی باشیم و دست این معلمان را باید بوسید.
صحرایی با بیان اینکه هیچ تحولی در آموزشوپرورش بدون حضور معلمان امکانپذیر نیست، اظهار داشت: طبق گفته شهید رجایی وزارت آموزشوپرورش وزارت تربیت و نگهداری معلمان است.
وی با تأکید به اینکه معلمان قلب و روح آموزشوپرورش محسوب میشوند، افزود: اگر معلمان اوضاع خوبی نداشته باشند اوضاع آموزشوپرورش هم مناسب نیست و اگر اوضاع این وزارت خوب نباشد وضعیت کشور هم خوب نیست.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به حقوق معلمان عنوان کرد: دریافتی معلمان بهاندازه کارمندان دیگر ادارات نیست و آنان بهجز حقوق مزایایی مشابه دیگر نهادها ندارند.
وی با بیان اینکه طرح رتبهبندی باید عملکرد معلمان را بر اساس وظایفشان بسنجد، بیان کرد: چرا طرحهای اجرایی در آموزشوپرورش مانند طرح شهید زینالدین، شهید محمودوند و شهید همت در رتبهبندی لحاظ نشدهاست؟
صحرایی با اشاره به فعالیت ۳ هزار معلم کوچرو در مناطق عشایری کشور گفت: آیا ما عملکرد این معلمان را باید با تعداد مقاله بسنجیم؟ این معلمان هر قدم که در راه تعلیم برمیدارند باید ردپای آنان را طلا گرفت.
وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی در دستور کار وزارت آموزشوپرورش قرار دارد، ابراز کرد: ما برای تمام مناطق کشور و بهویژه مناطق محروم برنامه داریم و نگاه دلسوزانه ما به لرستان نیز در راستای حمایت از مراکز آموزشی مناطق محروم است.
صحرایی با اشاره به وفاداری مردم لرستان به آرمانهای شهدا اظهار داشت: مردم این استان بدون چشمداشت وفاداری خود را به انقلاب در عرصههای مختلف نشاندادهاند.
اگر افزایشی حقوقی برای معلمان در نظر گرفته شود باید برای تمام حرف متناسب با سختی شان در نظر گرفته شود شغل معلمی در کل حرفه سختی نیست
دانشجو معلمان به هنگام تحصیل حقوق دریافت می کنند در حالی که سایر رشته ها اینطور نیس و این موضوع به همراه امکان تحصیل و اشتغال همراه با دریافت حقوق تنها برای دانشجو های معلم منصفانه نیست چون برای سایر دانشجو ها این امکان وجود ندارد
تابستان هایشان هم تعطیل است تدریس به دانش آموزان در مقایسه با حرف پزشکی بسیار ساده تر است
تابستان هایشان هم تعطیل است تدریس به دانش آموزان در مقایسه با حرف پزشکی بسیار ساده تر است
این افراد واقعا ضربه بسیار بزرگی به جامعه میزنن و ذهن بچه های مردم رو نابود میکنند. یه فکری هم برای این افراد بردارید.
به نظر من معلمان واقعا جهاد میکنند.
این شغل کارمندی نیست شغل جهادی ست
درمورد حقوق معلمان همانطور که واقفید واقعا این میزان حقوق کم هست به طوری که اگر یه معلم تمام عمر بشینه حتی یه خونه و ماشین هم نمیتونه برای خودش تهیه کنه
تمام توجه دولت متمرکز شده بر روی معلمان مبنی بر اینکه حقوق معلمان را کم کنند و برای این کار رتبه بندی رو ایجاد کردند
الان در بین معلمان دیده میشه کسانی که از بهره علمی کمی برخوردار هستند اما به خاطر مدارکی که دارند رتبه آنها خیلی بالاست درصورتی که معلمی که واقعا باسواده رتبه اون پایین تره
به علاوه دانشجومعلمانی که میان سر کار در سال های اول فقط ۷ تومان حقوق میگیرن درصورتی که در ذهن مردم حقوق معلمان کمتر از ۱۰ تومان نیست و این تصور عذاب آور است.
میخوام بگم معلمی از خیلی کارا سختتر نباشه آسونتر نیست ،باید در حقوق به معلم به اندازه ادارات دیگه حقوق بدن
واقعا شرم اور که بگید به معلمان کمتر حقوق بدید ولی به فلان شغل بیشتر
واقعا از نظر شما عدالت تو کم کردن حقوق معلم اجرا میشه خیلی متاسفم
به نظرمن همه مشاغل باید از معلم دفاع کنن زیراتو هر کارا باشی فرزندت زیر دست معلم عمل میاد اگه معلم تامین مالی نداشته باشه ضررش به کل جامعه میخوره چه بخواهد چه نخواهد
وبدانید معلم مجبور است به شغل دوم روی بیاره وذهنش را به شغل دوم متمرکز کند