اقامه نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی

نماز عید قربان صبح امروز با حضور زائران و مجاوران رضوی در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) اقامه شد.

برنامه‌های ویژه عید قربان امروز از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در حرم مطهراقامه نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی رضوی آغاز شد.

نماز باشکوه عید سعید قربان به امامت آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، در رواق‌های امام خمینی (ره)، دارالمرحمه و دارالحجه حرم مطهر رضوی اقامه شد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های نماز عید قربان در بارگاه منور رضوی گفت: به تصریح قرآن حج ابراهیمی همراه با برائت از مشرکان معنی می‌یابد و تا برائت از مشرکین که دوری جستن از دشمنان اسلام است در حج صورت نگیرد، حج ابراهیمی شکل نگرفته است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: برخی افراد فکر می‌کنند وجود مراسم برائت از مشرکان یک حرکت نمایشی و سیاسی از سوی ایران است و حال آن که قرآن در آیات سوره برائت دستور به دوری جستن از مشرکان داده است.

امام جمعه مشهد گفت: در این آیات آمده است که باید در روز حج اکبر، برائت از مشرکان اعلام شود و به همین دلیل برگزاری مراسم برائت از مشرکان، شعار سیاسی نیست بلکه دستور صریح قرآن است.

آیت الله علم الهدی افزود: علت این که می‌گوییم حج همراه با برائت از مشرکین، حج ابراهیمی است، نیز برگرفته از آیات قرآن است، زیرا آن حضرت نیز از دشمنان خدا دوری جستند و ما باید از این روش حضرت ابراهیم پیروی کنیم.

امام جمعه مشهد در خصوص عید نامیدن عید قربان گفت: قربانی کردن چهارپایان عید نیست و دشمنان اسلام هم در این خصوص دست به ایجاد شبهاتی زده اند، روز عید قربان، روز قربانی کردن هوای نفس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار