معاون سیاسی وزیر کشور:

۲۷ مهر آغاز ثبت‌نام قطعی داوطلبان مجلس است

شاهچراغی گفت:پیش ثبت‌نام به نشانه ثبت‌نام قطعی داوطلبان نیست و ۲۷ مهر ثبت‌نام قطعی داوطلبان انجام می‌شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات صبح امروز در همایش فرمانداران سراسر استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: دولت سیزدهم آمده تا گره‌ای از کار مردم باز کند و دغدغه مدیران باید رفع مشکلات مردم در هر سطحی باشد.

وی با بیان اینکه مدیران باید با دغدغه مردم همراه باشند و مشکل مردم را مشکل خود بدانند، گفت: ما فقط با کار و تلاش در میدان می‌توانیم توسعه کشور را رقم بزنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه مقاومت در برابر جبهه استکبار به برکت خون شهدا و شهید قاسم سلیمانی نتیجه داده است، افزود: امروز شاهد پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان هستیم.

وی با بیان اینکه معادلات قدرت در دنیا به هم خورده، ایران قوی یک شعار نیست و امروز درخت انقلاب اسلامی ایران ریشه کرده است، ادامه داد: نباید فریب رسانه‌های بیگانه را خورد چرا که دشمن با جنگ رسانه‌ای سعی بر وارونه جلوه دادن دستاورد‌های نظام دارد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه دشمن با هدف زدن بنیاد خانواده، تخریب اعتقادات و باور‌های اسلامی تلاش می‌کند تا جامعه را از ارزش‌ها منحرف کند، گفت: در اغتشاشات سال گذشته که از ۲۵ شهریور ماه آغاز شد و مدت‌ها جامعه را درگیر کرد و خسارت‌هایی به کشور زدند، دیدیم که مردم با اغتشاشگران همراهی نکردند.

وی با بیان اینکه دشمن سعی داشت جنگ داخلی راه بیندازد و درگیری مسلحانه در کشور رقم بزند، اما شکست خورد، افزود: حوادث ایجاد شده، نشان می‌دهد اگر پای کار بایستیم و در راه خدا مقاومت کنیم، پیروز می‌شویم و وعده الهی در نصرت و پیروزی جبهه حق است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه کشور در آستانه برگزاری انتخابات است، گفت: دشمن در تلاش رسانه‌ای خود برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات امسال کار می‌کند و حوزه‌های مختلف را در این زمینه پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه اختلال در روند اجرای انتخابات هدف دشمن است و خوشبختانه تاکنون موفق نبوده است، افزود: روند برگزاری انتخابات برابر قانون انجام شده و تاکنون هر آنچه که در قانون در اجرای روند انتخابات در کشور آمده، انجام شده است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام به نشانه ثبت‌نام قطعی داوطلبان نیست و مدارک بررسی و تعیین تکلیف شده است، گفت: تا ۲۶ مهر جاری وقت است و ۲۷ مهر ثبت‌نام قطعی داوطلبان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دشمن برای اخلال در روند برگزاری انتخابات را باید خنثی کنیم، افزود: در برگزاری انتخابات وابسته به هیچ جریان سیاسی در کشور نیستیم و فرمانداران و بخشداران مراقبت کنند که هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه عوامل اجرایی انتخابات خدمتگزار مردم هستند، ادامه داد: فرآیند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای طراحی شده که از مهندسی شدن انتخابات جلوگیری می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه انتخابات حق‌الناس است و ما در پیشگاه خداوند مسئول و موظف به صیانت را رای مردم هستیم، گفت: هیچ نسبتی با هیچ داوطلب انتخاباتی نداریم.

وی با بیان اینکه برای تبلیغات کاندیدا‌ها برنامه‌ریزی خوبی شده و در این زمینه توافقاتی با صدا و سیما داشتیم که عدالت اجرا شود، افزود: انتخابات ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود و همه وظیفه دارند که اطلاع‌رسانی دقیق از زمان برگزاری انتخابات را انجام بدهند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های انتخابات کشور این است که خود مردم برگزار کننده انتخابات هستند، ادامه داد: حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم فقط پای صندوق‌های رای و شعب هستند که حدود ۵۵ هزار نفر در استان کرمان با ستاد انتخابات همکاری دارند.

وی با بیان اینکه کرمان زادگاه شهدای بزرگی، چون شهید سلیمانی است، گفت: مدیون خون شهدا هستیم و وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا است؛ در کار‌ها به شهدا توسل کنید و از آن‌ها مدد بخواهید.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان خاطراتی از شهید حاج حسین بادپا، گفت: این شهید بسیار شجاع و نترس بود؛ در نبرد با داعش در سوریه بسیار شجاعانه مجاهدت می‌کرد و در هنگام دعا و نیایش با خدا مانند ابر بهار اشک می‌ریخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار