ضرب‌الاجل استاندار خراسان رضوی برای سرمایه‌گذار چینی در ششتمد

استاندار خراسان رضوی به سرمایه‌گذار چینی کارخانه سیلیکو منگنز در شهرستان ششتمد هشدار داد که تا سال آینده عملیات اجرایی این طرح را آغاز کرده باشد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی که به شهرستان ششتمد سفر کرده است، روز سه‌شنبه هنگام بازدید از طرح احداث کارخانه سیلیکو منگنز در ناحیه صنعتی این شهرستان با انتقاد از اجرا نشدن طرح، توضیحات نماینده سرمایه گذار چینی، مبنی بر مشکلات پیش آمده در مسیر اجرای طرح از جمله پاندمی کرونا و آماده نبودن برخی زیرساخت‌ها را قابل قبول ندانست.

نماینده ارشد دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: انتظار داریم سرمایه گذار چینی از مهلت تمدید مجوز نهایت استفاده را برده و طرح را تا سال آینده آغاز کرده باشد.

نظری بااشاره به سرمایه گذاری هفت میلیون دلاری طرف چینی که باید در این منطقه انجام شود، افزود: کارخانه سیلیکو منگنز می‌تواند زمینه اشتغال قابل توجهی را برای این شهرستان ایجاد کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: فرآیند واگذاری این طرح سال‌های گذشته تکمیل و مرحله جانمایی آن نیز صورت گرفته بود، اما عملیات اجرایی آن به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به تاخیر افتاد.

کارخانه سیلیکو منگنز پس از استخراج این ماده معدنی، آن را فرآوری می‌کند که تولیدات آن در صنایع فولاد و دیگر فلزات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسین ایثارگر، فرماندار ششتمد در جریان بازدید استاندار از ناحیه صنعتی این شهرستان گفت: کارخانه سیلیکو منگنز مرتبط با صنایع فولاد و فلزات داخلی با سرمایه گذاری و همکاری سرمایه گذار چینی اجرا می‌شود که زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را به طور مستقیم فراهم می‌کند.

ناحیه صنعتی ششتمد در ۲۴ کیلومتری شهرستان سبزوار حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد که گستره زمین صنعتی و کارگاهی آن حدود هفت هزار متر مربع است و استقرار ۷۲ واحد صنعتی با اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در آن پیش بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی در سفر یکروزه خود به شهرستان ششتمد، علاوه بر بازدید از ۲ شرکت صنایع ریخته‌گری و فولاد در ناحیه صنعتی این شهرستان تازه تاسیس، با حضور در بخش شامکان از سد مخزنی روستای سنگرد نیز دیدن کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.