بازی کودکان کار در زمین مانکن‌ها؛ وقتی عده‌ای از ساسی هم جلوتر می‌زنند

روان‌شناس بالینی معتقد است کودکانی که به عنوان مانکن از آنها استفاده می‌شود و تبدیل به یک بلاگر در سنین کم می‌شوند؛ به جای اینکه در حیطه ورزش، تحصیل و... موفق شوند فقط به خاطر ظاهر زیبایی که دارند مورد توجه افراطی قرار می‌گیرند.

جثه ریز و کوچکی دارد. جلوی دوربین چادر به سر، آماده ایستاده تا هروقت که نوبتش شد، کاری را که از او خواسته‌اند، انجام دهد. او و پدرش در یک قاب قرار است نقش خواننده لس‌آنجلسی و مانکن‌هایش را بازی کنند ... با یک دو سه گفتن مادر بازی شروع می‌شود. پدر آهنگ را لب می‌زند و دختر بچه ۵-۴ ساله هم به محض اشاره مادرش، کم کم چادری را که سفت گرفته، رها و نیمه برهنه شروع به رقصیدن می‌کند...

هیچی از محتوای آهنگ متوجه نمی‌شود. انگار کسی دست او را به زور گرفته و به او گفته است: «باید بیای جلوی دوربین و این کار‌هایی که بهت یاد دادم را انجام بدی...» او خیلی کوچک است. حتی سنش به مدرسه رفتن هم نمی‌رسد، اما مجبور است به خواسته پدر و مادرش تن دهد و با محتوای یک آهنگ +۱۸ برقصد! موضوعی که شاید چند سال بعد از دیدن آن شرم داشته باشد! 

 

تصویر ناهنجار از ویدئو آهنگ ساسی مانکن

سواستفاده خواننده لس‌آنجلسی از المان‌های معروف ایرانی 

چند روزی است آهنگ و موزیک ویدئو جدید ساسان حیدری (ملقب به ساسی مانکن) در فضای مجازی درحال دست به دست شدن است. خواننده‌ای که در سال‌های اخیر با سوءاستفاده از نام و شهرت شخصیت‌های فیلم‌های پربازدید ایرانی در آهنگ‌هایش، سعی در جذب کردن مخاطب دارد. به عنوان مثال استفاده از اسم شخصیت سمیه در فیلم ابد و یک روز و یا شخصیت لیلا در فیلم برادران لیلا که هرکدام از آن‌ها به نوبه خود در ایران شهرت دارند، از جمله شگرد‌های ساسی مانکن برای جذب مخاطب بوده است. اما این بار ساسی مانکن فقط به این مسئله بسنده نکرده و با الگو برداری از شخصیت، دکور، لباس‌ها و حرکات بازیگران برخی از برنامه کودک‌های پرمخاطب ایرانی، سعی در جذب مخاطب به خصوص کودکان و نوجوانان داشته است.

به عنوان مثال او در موزیک ویدئو جدیدش سعی کرده از دکور برنامه کودک‌هایی مانند «عموپورنگ» و «عمو فیتیله‌ای‌ها» الگو برداری کند که این مسئله باعث هجوم واکنش‌های منفی برخی از سلبریتی‌ها و بازیگران ایرانی به سمت این خواننده لس‌آنجلسی شده است. 

واکنش عمو پورنگ به موزیک ویدئو ساسی

واکنش عمو پورنگ به موزیک ویدئو ساسی

دارویوش فرضیایی «عمو پورنگ» به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد: «نمیدانم چه در سر آن‌ها می‌گذرد؛ امیدوارم لااقل به بچه‌های بی‌گناه و معصوم رحم کنند. من خودم عاشق شادی و ترانه‌های شادِ کودکانه هستم، ولی نه به این قیمت؛ به بهانه شادی چنین آثار بی‌محتوایی را به خورد این فرشته‌های معصوم ندهید.»، اما ساسی مانکن از کودکان چه می‌خواهد؟

ساسی مانکن از کودکان چه می‌خواهد؟

طبق بررسی‌ها، ساسی مانکن با استفاده از ترفند‌های مختلفی مانند درخواست از خانواده‌ها برای جلوگیری از شنیدن موزیک توسط بچه‌ها «ترغیب غیر مستقیم»، نمایش پشت صحنه ویدئو، دعوت از مخاطبان برای ساخت دابسمش، اعلام هشتگ برای دابسمش مخاطبان، انتشار دابسمش‌های ساخته شده و... سعی می‌کند دایره مخاطبان خود را بزرگ‌تر کند. 

ساسی مانکن در تمام آهنگ‌هایی که در سال‌های اخیر تولید کرده، از الفاظ و عناصر بصری سکسوالیته و +۱۸ استفاده کرده است، اما این بار در آهنگ جدید خود «برادران لیلا»، به صورت مستقیم و علنی به +۱۸ بودن محتواهایش اعتراف کرده و آن را با المان‌هایی که برای کودکان و نوجوانان جذاب و خاطره‌انگیزه است، به نمایش گذاشته است؛ اما چرا؟

در واقع او سعی دارد به هر قیمتی که شده برای خود مخاطب جذب کرده و بین نسل‌های جدید به خواننده‌ای محبوب بدل شود. اما نکته اینجاست که برخی از خانواده‌ها با وجود هشدار‌های مناسب نبودن آهنگش برای کودکان، باز به مشاهده و ساخت کلیپ و دابسمش علاقه دارند.

روشنفکری یا تجارت؟

بهتر است بگوییم برخی از والدین چاره‌ای جز روشنفکر نشان دادن خود ندارند، زیرا آن‌ها با عادی جلوه دادن این نوع از محتواها، از کودکان کار خود درآمدزایی می‌کنند. این روز‌ها بازار کودک بلاگر‌ها در اینستاگرام داغ است. کودکان معصومی که به عنوان کارگران مجازی، توسط والدینشان از آن‌ها بیگاری کشیده می‌شود. بچه‌هایی که مجبور هستند در هرشرایطی خود را بزک دوزک کرده و برای محتوای فلان ساعت خدمات ارائه دهند. محتوا مهم نیست فقط حضور و تعداد فالوور‌ها مهم است. این که قرار است کودک با چه موزیکی خود را عرضه کند اصلاً مهم نیست. 

اکنون هم والدین این کودکان مثل همیشه، فرزندانشان را به خط کرده تا برای به جیب زدن پول بیشتر، نقش مانکن‌های خواننده لس‌آنجلسی را بازی کنند. اما نمی‌دانند که با این کار فقط جیب او را پُر‌تر می‌کنند.

محتوا‌های نامناسب چه آسیبی به کودکان می‌رساند؟ 

حمید فرزادی روان‌شناس بالینی معتقد است کودکانی که به عنوان مانکن ازشان استفاده می‌شود و تبدیل به یک بلاگر یا سلبریتی در سنین کم می‌شوند؛ به جای اینکه در حیطه ورزش، تحصیل و... موفق شوند و مورد توجه باشند فقط به خاطر ظاهر زیبایی که دارند مورد توجه افراطی قرار می‌گیرند. این کودک دیگر نیازی برای تلاش کردن و پیشرفت کردن نمی‌بیند. زیرا با قرار گرفتن در این حیطه، هم توجه و هم درآمد را دریافت کرده است.

محتواهای نامناسب

همچنین نقطه آسیب‌زا در این حرفه، میزان توجه افراطی که این کودکان از اطرافشان دریافت می‌کنند. زیرا بسیاری از خانواده‌های این کودک مانکن‌ها برای درآمد زایی فرزندشان را مجبور به انجام اینکار می‌کنند و در این مسیر قرار می‌دهند.

آیا به اندازه کافی زیبا هستم؟!

وی ادامه می‌دهد:، اما موضوع کودک مانکنی نه تنها به خود کودکان بلکه به بچه‌هایی که آن‌ها را در تلویزیون یا فضای مجازی نگاه می‌کنند هم آسیب می‌رساند. زیرا زیبایی ظاهری همه انسان‌ها مثل همه نیست. ممکن است یک کودک چشم و ابرو مشکی باشد و یک کودک دیگر مو بور و چشم آبی... زمانی که شایستگی‌ها، ارزشمندی‌ها و ملاک مورد توجه واقع شدن بور بودن، زیبا بودن، داشتن بینی قلمی و... می‌شود مطمئناً بچه‌ها در سنین رشد و خصوصاً در سن بلوغ که با بحران‌های عاطفی و هیجانی رو به رو می‌شوند دوست دارند به هرشکلی که شده خود را زیبا کنند.

خط قرمز‌هایی که زیرپا گذاشته می‌شوند

سیدکمیل حسینی جامعه شناس و کارشناس رسانه ملی درباره عوارض کودک بلاگر شدن و محتوا‌های نامناسب اینستاگرام می‌گوید: وقتی دیده شدن و شهرت برای کودکان جذاب می‌شود. بسیاری از خط قرمز‌های خودش، خانوادش، فرهنگ و ارزش‌های کشورش را نادیده می‌گیرد و دست به هرکاری می‌زند تا به شهرت برسد.

در واقع تمام زندگی این بچه‌ها «کودک بلاگرها» در گوشی و فضای مجازی خلاصه شده و زمانی که بزرگ می‌شوند فهمی از جهان پیرامون خود نخواهند داشت. این بچه در بزرگسالی به خودش می‌آید و می‌بیند که دانش، مهارت، ارتباطات اجتماعی درست و... ندارد. از همه مهمتر اینکه این کودک در بزرگسالی متوجه می‌شود که هیچ درکی از معنای زندگی خود ندارد، سردرگم است و هیچ هدف مهمی را برای آینده خود تعریف نکرده است. عدم توانایی در تعریف کردن مفهوم و هدف زندگی باعث می‌شود که این فرد در بزرگسالی احساس خمودگی و افسردگی کند. چون این آدم مسیر حرفه‌ای و اصلی زندگی خودش را پیدا نکرده است.

محتوا‌های نامتعارف

کودکی که تمام وقت خود را صرف فضای مجازی و اینستاگرام می‌کند زندگی‌اش از یک سری مسائل مهم تهی می‌شود. در واقع تمام زندگی او در قاب گوشی و اینستاگرام خلاصه می‌شود و اگر آن را از او بگیری دیگر چیزی در زندگی نخواهد داشت؛ بنابراین این امر باعث ایجاد حس ناامیدی، افسردگی و بی معنایی در زندگی‌اش می‌شود.

 اما نکته اینجاست که بسیاری از افراد خصوصاً کودک بلاگر‌ها متوجه چگونگی تأثیر رسانه بر آن‌ها نمی‌شوند. در واقع کودک بلاگر‌ها بر اساس تأثیری که رسانه بر آن‌ها گذاشته جهان را می‌شناسند و بر اساس آن زیست می‌کنند.

همچنین وی در دسترس بودن محتوا‌های +۱۸ و جنسی را، نوعی آزار جنسی تعریف می‌کند و می‌گوید: در دسترس گذاشتن محتوای جنسی برای کودکان، هیچ تفاوتی با آزار جنسی ندارد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۱۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
مشکل از خود ماهاست ، اینا ( تتلو و ساسی ) همونایی هستن که اولا کسی نمیشناختشون ، اونقدر بزرگشون کردیم که وضعمون این شده ، مثلا تتلو ، کسیه که دخترا واسش میمیرن ! آخه واسه چیش ؟ واسه اخلاقی خوبی که نداره ؟! واسه بر و رویی که نداره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
سازمان عریض و طویل صداوسیما با بودجه های چندهزار میلیاردی و انحصارسازیش تو صنعت محتوا، نمیتونه از پس دوتا خواننده پیزوری (ساسی مانکن و تتلو) بر بیاد. مشکل از اونها نیست. مشکل از شماهاست که خرج سالانه تون به اندازه بودجه یه کشوره،
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
تاثیر ساسی مانکن از میلیاردها دلار بودجه فرهنگی که در کشور خرج می شه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی گل محمدی
۱۶:۰۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
این آقا ساسه قوی نیست ، ماضعیف عمل کردیم که اینها تونستن جاذبه داشته باشن .
Iran (Islamic Republic of)
کل دنیا فدای حضرت امام علی (ع)
۲۱:۳۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ
به علی قسم به شرفم قسم اگه یه روز این ساسی فیفی یه جا ببینم خودش و خانواده ش و حتی خودمم باهم منفجر می کنم.
(نه بخاطر این بچه مچه ها فقط بخاطر توهینش به مراسم آقام امام حسین)
کل دنیا فدای حضرت علی (ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
اینهاهمون لقمه های حرام خورورباخواران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اتفاقا ربا و حرام واقعی رو امثال تو خوردی که ابم همه گناه کبیره تو کشور اتفاق می افته ولی خفه خون هستی حالا هم خفه خون باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
آسیب به طالبان میزنه تا نرمال بشه همه چیز جواب تندروی این میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
طالبان مغز توعه که میذاری بچت محتوای مبتذل ببینه این باعث میشه یه انگل اجتماع به بار بیاد
طالبان هم میگی والا افغانستان رو همینا از دست آمریکایی ها نجات دادن درسته باهاشون هیچکی حال نمیکنه ولی منجی مردمش بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
شماها چکار کردید برای این بچه ها ک همه کاسه کوزه ها رو سر ساسی و ماسی میشکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بدبختی ما بی عقل هایی مثل شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
پدر و مادرها چکار کردند برای بچه ها. زن بره دنبال ددر ددور و مرد هم سرش توی گوشی و فکرش پیش زن های خیابونی. بچه میمونه و یک هویت خالی که امثال این اراذل پرش میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
برخی از ما ایرانی ها بیش از غربی‌ها در فرهنگ غربی غرقیم و هیچ ملاک درستی برای تشخیص درست و غلط نداریم و مثل بسیاری از غربی‌ها پوچی را انتخاب کردیم و حتی خودمان هم نمی‌دانیم این راه و روش انتهایش پوچی است
United States of America
حیاتی
۱۲:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
وقتی متولیان فرهنگ موسیقی را محدود وبه همه چیز گیر میدن وحتی یه کانال تلوزیون هم برا موسیقی وکارهای فرهنگی اختصاص داده نمیشه وهمه چیز تابلو است جوانان به آهنگها آن ور آبی رو میارن وقتی نمی توانند جوابگو سئوالهای جوانان باشند چرا انتقاد میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
حیاتی، خداییش منصفانه قضاوت نمیکنی. شما ببین امثال آهنگ های بهنام بانی که جدیداً با سبک های خودشون میخونند هم از نظر محتوا و هم از نظر ریتم کاملاً آزادی عمل داشتند و توی خیلی از مجالس میبینیم که از همین نوع آهنگ های داخلی استفاده میشه. بنابراین مخالف شما هستم. نمیشه دیگه به علت اینکه یکی ممکنه مثل تتلو و ساسی مانکن بخوان برای عبور از مرز اخلاقی برن اونور آب و یک عده رو به خودشون جلب کنند ما هم اجازه بدیم داخل کشور هر کس هر اشتباهی خواست انجام بده.
*** ما در قبال حماقت افراد مسئول نیستیم فقط در خصوص ناآگاهی مردم مسئولیم***
Iran (Islamic Republic of)
حسین امیری
۱۵:۱۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
آیا واقعا جوانان ما به موسیقی نیاز دارند؟؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
همه چیز دست پدر و مادر هاست وقتی به خاطر دل خودشان کودکان معصوم را پای شو و سریال‌های ماهواره ای می‌نشانند وقتی مجالس مختلط میگیرند وقتی گوشی رو بدون نظارت دست بچه میدن بلوغ زود رس پیش میاد ..ول کردن بچه تو اینستا آخرش همین هست چون مادر خودش از قبل توی اینستاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
احسنتم کاش فهم پدر مادر مخصوصا مادرها بره بالا مکر مردک صهیونیست نگفت باید مادرهای مسلمان بخصوص ایرانی را به لجن بکشانیم تا مادرهای خوبی نباشند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
با این حساب بچه های شما باید ایلان ماسکو تسلا و ماری کوری و دوینچی میشد چون همه اینا که گفتیتو خارجم هست ولی چرا اونا همیشه پیشرفت و شرافت تو کارشون دارن چون رجز خوان مثل تو ندارن برای اختلاس چای داماد اقای فلانی نظری نداری بی ریشه
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۲۰:۲۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ناشناس۱۸:۱۳تو به دنیای غرق در لجن و کثافت غرب رو میگی پیشرفت؟مغز منجمد امثال شماها باعث گرفتاریهای ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
آسیب به ایدولوژی نظام میزنه بقیه آسیب ها برای شما حرف مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
جالب شد. چطور تتلو و ساسی مانکن آسیب به نظام می زنند. اسرائیل و آمریکا و داعش و سلفی ها آسیب به نظام میزنند. خاوری و اختلاس گرهای فراری به کانادا (مأمن مفسدین) به نظام آسیب میزنن. بعد شما در جای اشتباه تاریخ ایستادی. یه کم به خودت بیا، کدوم سمتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
اگه تلویزین مشاعره وبرنامه کتاب بازوخندوانه و اوانواومزیکهای اصفهانی روقطع نمیکرداین کثافت انمیاومدند
Iran (Islamic Republic of)
منصوری
۱۶:۱۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
چرا چرند میگی هر فسادی را توجیه میکنی روحت درگیر کثافت شده میخواهی بچه ها را هم فاسد کنی تو غربش هم کسی جرائت ندارد این کارها را بکند ساسی هم یک هرزه روانی است که دیر یا زود به سزای اعمالش میرسد
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۲:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
همه اینها را از زاویه گرانی ببینید که مسئولین دولت قبل با بی تدبیری ایجاد کرده اند
حالا بعضی ها اینجوری پول در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بابا اینقدر میکوبید که کودک بلاگری خوب نیست زیرااااااااااااا حالا ما دهه شصتی ها که این همه درس خوندیم و به محیط و خانواده و هدف و... اهمیت دادیم پول داریم؟ نه نداریم. ارزش و جایگاه اجتماعی داریم؟ نه نداریم. همه این هجمه های فرهنگی که به کشور وارد میشه به خاطر بی تدبیری مدیران و مسئولان در استفاده از نسل دهه شصت هست که الان به زور وام 500 میلیونی میخوایید ازدواج کنند و به زور وعده های ماشین و خونه بچه بیارن/ دریغا که دیگه الان در دهه چهارم زندیگشون گول سراب های شما رو بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
این دلیل نمیشه ک چون شما موفق نبودی پس راه رسم همه دهه شصتی ها اشتباه هست و پس کلا خلاف قواعد انسانیت عمل کنیم. یعنی هیچکدام از دوستانتان موفق نبوده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
احمق بودن خوب شاخ و دم نداره. یادت هست چی در مورد کارهای کاذب خوندی؟ مثل چیپس و پفک میمونه. میتونه سیر کنه ولی جای غذا رو نمیگیره. بله اینها از نظر فردی ممکنه مثل زالو خون مملکت رو بمکند ولی اگر بدن سالمی نباشه اون هم نیست. شما به جای اینکه به خودت افتخار کنی که تولید ارزش (یک خروجی ارزشمند برای مملکت) داشتی الآن پشیمونی که چرا زودتر وارد این دلقک بازی ها نشدی. اگر مردم ژاپن مثل تو فکر میکردند الآن کجا بودند. باید تأسف خورد برای کسانی که بازار اینها رو داغ میکنند. یک ترفند افراد شکست خورده این هست که کلاً اصل معیار موفقیت رو زیر سوال ببرند که قواعد بازی به نفع خودشون بشه. حالا که من نمیتونم دکتر بشم پس کلاً دکترها رو زیرسوال ببرم. حالا که من نتونستم از طریق درس موفق بشم کلاً درس خوندن رو زیر سوال ببرم. هر طور مایلی. حالا که روشنفکر شدی بگو ببینم چه کردی؟! الآنت با دیروزت چقدر فرق کرده؟! دستاوردت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
آدم
۱۹:۵۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
باید خیلی بی عرضه باشی که هیچی نداری وطن فروش بی مایه و از زبان خودت بی همه چیز برو بمیر.ما که هرچه اراده کنیم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
به ناشناس 22:40 خیلی از دهه شصتی ها و هفتادی ها به جز اونایی که خانواده ثروتمند داشتن این طوری هستن و با گذشت سن زیاد هنوز یه زندگی معمولی و بدون دغدغه ندارند. از بی عرضگیشونم نیست چون با وجود تلاش به خاطر برنامه ها ی نامناسب و بی تدبیری حاکمیت به این روز افتادن

به ناشناس 19:51 ادب هم چیز خوبیه. طرز صحبت کردنت درست نیست

دوستانی هم که از این موضوع ناراحت هستند ببینند مشکل از چیه. چرا میخوان همیشه توپ رو به زمین خانواده ها بندازن؟ مسئولان فرهنگی کشور چه کاری کردن؟ الان تلویزیون خودمون برنامه کودک درست و حسابی پخش نمیکنه. چهارتا عروسک با مجری های بی مزه اورده که برای بچه ها اصلا جذابیت نداره. مسلمه که بچه ها جذب چیزای دیگه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
این تقصیر خودتونه وقتی نظارت نباشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
ما چند سال پیش
مسابقه و برنامه های مشاعره مدارس داشتیم
برنامه مشاعره بچه ها را در تلویزیون داشتیم

تئاتر کودک و نوجوان
هنر برای کودکان و نوجوانان داشتیم
کاردستی تو تلویزیون ... و... و...

بیاید شروع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
مقصر من هستم که اینها را دنبال می کنم ،و این یک واقعیت است ،وای بر من اگر من و شما و،ما اینها را دنبال نکنیم که این مسائل به وجود نمیآید کاش عوض گزارش از این کودک بلاگر ها از علت اینکه چرا ما اینقدر سخیف هستیم که دنبال کننده اینهائیم ...من سواد مجازی ندارم وای بر من و شما و،ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
آفرین، دقیقاً حرف دل من بود. مثل مواد مخدر میمونه. مثل فیلم مستهجن. توجه کردید که اگر من نوعی از اینها استفاده نکنم عملاً تونستم این بمب ها رو خنثی کنم. یعنی اینها زمانی عمل میکنند که مصرف بشن و اگر من و شما توجهی بهش نکنیم مثل جنس بونجول میمونه روی دست فروشنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
توجه
سلام
عمو پورنگ کجایی ؟؟؟
تمام مجریان کودک کجایین ؟؟؟
بیدار شویم
و بیاییم جدی پای کار
که جبهه امروز اینجاست !!!

بمباران برای غزه عزیز ، و برای ایران عزیز
چه تفاوت دارد.. ؟؟
کودکان و نسل آینده ما ها ، را هدف گرفتند..!!!!
به میدان بیاییم!
و همین امروز « موشکهای فرهنگ غنی ایرانیان »
را فعال کنیم
و به رخ بکشیم
که ، فردا دیر است..!

دست پای مسئولان و برنامه سازان
کودک و نوجوان را صمیمانه می بوسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خاک بر سر پدر مادر بی مغزی که بچه معصومش رو قربونی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
کاش میشد انسانها فهیم تا جایی که در توانشون هست خانوادشون رو گسترش بدند و انسانهای احمق هم به همون حیوون خانگی بسنده کنن
آخرین اخبار