با عروس و داماد تازه وارد به خانواده چطور رفتار کنیم؟

وقتی فرزند خانواده به خانه بخت می‌رود، عروس یا داماد به‌عنوان اعضای جدید وارد خانواده می‌شوند چگونگی پذیرش و رفتار با این اعضای تازه وارد اهمیت زیادی دارد.

نسرین عشری گفت: بسیاری از پدران و مادران از عروس یا داماد خانواده انتظار دارند مانند فرزندانشان همه رفتار‌های آن‌ها را بپذیرند و انتظاراتشان را برآورده کنند.

این‌ روانشناس و مشاور خانواده ادامه داد: اگر چه داشتن چنین دیدگاهی و یکسان دانستن عروس یا داماد با فرزندان خانواده امری مثبت است و باعث ایجاد صمیمیت در ارتباط خانواده همسر با عروس و داماد می‌شود، ولی نباید انتظار داشته باشیم آن‌ها که در خانواده و فرهنگی متفاوت رشد کرده‌اند، پس از پیوند با خانواده جدید از همه ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی خاص خود فاصله بگیرند.

عشری پذیرفتن تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاص افراد را باعث احترام متقابل و معقول شدن انتظارات طرفین می‌داند و افزود: پدران و مادران حتی اگر با بعضی از شاخصه‌های فردی عروس یا داماد خود موافق نیستند باید به انتخاب فرزندشان احترام بگذارند و از اعتراض مداوم، نق زدن و بحث کردن با فرزندشان درباره این موضوع اجتناب کنند. آن‌ها باید بدانند چانه‌زنی، سختگیری و سبک و سنگین کردن ویژگی‌های عروس یا داماد خانواده وظیفه‌ای است که باید پیش از ازدواج فرزندشان انجام دهند و ضرب المثل پیش از ازدواج چشمانتان را باز کنید و بعد از ازدواج چشمانتان را گاهی ببندید، نه‌تنها در مورد زوجین، بلکه در مود خانواده زوجین هم صدق می‌کند.


بیشتربخوانید


این مشاور خانواده توصیه می‌کند پدران و مادران اختلافات و دلخوری‌های احتمالی خود با خانواده عروس و دامادشان را به‌عنوان گلایه نزد آن‌ها مطرح نکنند و عروس یا دامادشان را در این موارد مقصر ندانند.

عشری اظهار کرد: سعی کنید این اختلافات را میان بزرگتر‌های خانواده و بدون دخالت زوجین جوان حل‌وفصل کنید و اجازه ندهید کیفیت ارتباط شما با خانواده عروس و دامادتان بر چگونگی ارتباط شما با آن‌ها تاثیر بگذارد.

او می‌افزاید: اگر عروس یا دامادتان با فرزند شما زندگی شیرینی دارند، اما ترجیح می‌دهند ارتباط آن‌ها با شما محدود و در چهارچوبی تعریف شده باشد، به خواسته او احترام بگذارید. مانعی ندارد که برای حسنه کردن روابط خود با عروس یا دامادتان تلاش کنید، اما بپذیرید که گاهی داشتن روابط رسمی از دلخوری‌های مخرب جلوگیری می‌کند. گذر زمان می‌تواند میان شما و عضو تازه‌وارد خانواده‌تان صمیمیت بیشتری به وجود آورد و بهتر است به خودتان و آن‌ها زمان بدهید.

منبع: همشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
برای هم دعا کنیم همه عافیت برقرار و عاقبت بخیر شوند.آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
عروس با حربه مهریه که در دست داره خودش میدونه چه جوری رفتار کنه و نیازی به راهکار کسی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
خدا بداد این تازه وارد ها برسه که شوکه نشن و سکته نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
خانواده ها عروس یا داماد رو عین فرزند خودشون بدونن و به خانوادش احترام بذارن
عروس و داماد هم خانواده همسرش رو عین خانواده خودش ببینه و احترام کنه
وسلام همه چی حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
خب ما آخرش نفهمیدیم امر به معروف انجام بدیم یا نه عروس و دامادهای امروزی اهل بی حجابی و بی بند وباری و نگهداری سگ و رفتارهای ضد اجتماعی وافر هستن خب نقش والدین طبق نوشته بالا کنار اومدن با همه این رفتارهای متناقض با عرف و ارزش‌های خانواده است حالا به انتخاب فرزند احترام بگذاریم یا نهی از منکر کنیم اینو یه بار برای همیشه روشن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
امر به معروف و نهی از منکر همیشه انجام بده اما باکسی که سگ داره تلفنی صله رحم انجام بده چون همه جای زندگی سگ دارها نجس شده
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۸:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
پرسش کلیدی و خوبیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
فعلا تنور طلاق گرفتن گرمه.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۶:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بعداون همه اشرافی گری وعروسی وعکس ومجالس پرهزینه طلاق میگیرن این یعنی یه جای کارمی لنگه
بدجوری ام می لنگه
کارعشق می لنگه عشق نیست
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بامشت آهنین بایدبرخوردکنیم
خخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۴:۱۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
آشغالترین پدیده کره زمین همین است که وترد خانواده و جماعتی تحت عناوین عروس و داماد شوی هیچ خیر و برکتی ندارد و بعد متوجه حماقت خود می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
درود
جوری داره به 9 اهانت توهین میشه اگر میتونست ۱ دقیقه هم نمی موند
آخرین اخبار