شناسایی ۲۶۴ ساختمان ناایمن در تبریز

۲۶۴ ساختمان ناایمن و پرخطر در شهر تبریز شناسایی و ثبت شده است.

در نشست اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان اعلام شد: از این ساختمان‌ها که بالای ۶ طبقه هستند و بیش از دو هزار مترمربع زیربنا دارند ۱۳۸ ساختمان دولتی و ۱۲۸ ساختمان شخصی و عمومی است که اخطاریه‌های لازم به مالکان آن‌ها صادر شده است.

مینویی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد، ۳۴ باب تجاری، ۳۲ واحد مسکونی، ۴۲ باب آموزشی، ۶۲ واحد درمانی، ۴۰ باب اداری و ۵۴ باب تجاری - خدماتی است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: در اجرای طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، تاکنون هفت هزار و ۲۴۳ موتورخانه در استان با هزینه‌ای افزون بر ۴۹ میلیارد تومان اصلاح شده که منجر به کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی مصرف گاز در آن‌ها شده است.

کمالی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته میزان مصرف گاز استان بیش از ۳۷ میلیون مترمکعب بوده است افزود: خوشبختانه در استان محدودیت مصرف گاز نداریم و تلاش داریم گاز نیروگاه حرارتی تبریز را هم تأمین کنیم.

رسول‌زاده معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با اشاره به کمبود ماشین آلات سنگین راهداری و راننده‌های متخصص در استان گفت: در صورت بارش شدید برف، در بازگشایی راه‌ها با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

در پی این هشدار، مقرر شد به منظور تأمین ناوگان راهداری استان برای برفروبی، از ظرفیت موجود بنیاد مسکن، پیمانکاران راه و شهرسازی و دهیاری‌ها در زمان‌های بارش سنگین برف استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.