انجام بیش از ۳۴ هزار آزمایش در مرکز تشخیص بیماری‌های دامی دامپزشکی لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۳۴ هزار آزمایش در مرکز تشخیص بیماری‌های دامی انجام شده است.

دکتر «مصطفی زبردست» در نشست با معاونین اداره دامپزشکی که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۳۴ هزار آزمایش در مرکز تشخیص بیماری‌های دامی انجام شده است، گفت: تأمین سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی نیازمند انجام آزمایشات مختلف از سطح مزارع پرورش تا سطح مراکز عرضه است.

وی گفت: دامپزشکی استان در ۱۰ ماه ابتدایی امسال اقدام به نمونه‌برداری و انجام بیش از ۳۴ هزار مورد آزمایش شامل آزمایشات ویروسی، میکروبی، قارچی، انگلی، تقلبات شیر و سایر فرآورده‌های خام دامی کرده است.

 مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: با توجه به اقدامات انجام گرفته و تجهیز آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان کلیه آزمایشات مورد نیاز صنعت دام و طیور استان و همچنین آبزیان در مرکز تشخیص بیماری‌های دامی وابسته به این اداره کل انجام می‌شوند.

دکتر زبردست تأکید کرد: آزمایش بر روی نمونه‌های دامی در آزمایشگاه‌ها به حفظ ایمنی، کیفیت، سلامت غذایی و همچنین تشخیص به موقع و دقیق بیماری‌های دامی برای حفظ سرمایه‌های دامی استان کمک می‌کند.

 با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان به عنوان یک آزمایشگاه منطقه‌ای خدمات آزمایشگاهی را به استان‌های همجوار هم ارائه خواهد کرد.

 

برچسب ها: دامپزشکی ، بیماری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار