توزیع ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستاهای لرستان

مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر انواع سوخت سال گذشته در روستاهای مناطق سخت گذر و متصل نشده به شبکه گاز سراسری سطح استان توزیع شد.

غلامعلی با اشاره به اینکه این میزان سوخت شامل بنزین، نفت، گازوییل، روغن، گاز طبیعی و مایع بود، اظهار کرد: تا پیش از گازرسانی به روستاهای استان حدود ۴۰۰ فروشندگی سوخت در مناطق مختلف روستایی برای تحویل نفت سفید به روستاییان فعال بود اما با گاز رسانی به این مناطق اکنون تعداد آنها به زیر ۱۰۰ واحد رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین تا پیش از سال ۹۲ که هنوز روستاهای لرستان گازرسانی نشده بود، سالانه بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر نفت سفید در این مناطق توزیع می شد اما این آمار در سه سال پیش به ۱۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

فتحی همچنین با اشاره به توزیع انواع نهاده های دامی توسط اتحادیه ها و تشکل های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی استان بیان کرد: این اتحادیه ها پارسال ۱۱۰ هزار تن انواع نهاده های دامی میان روستاییان استان توزیع کردند.

به گفته مدیر تعاون روستایی لرستان پارسال حدود ۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی (آلی، زیستی و ریز مغذی) بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۲۲۳ تن انواع بذور اصلاح شده تولید و فرآوری و در میان کشاورزان توزیع شده که نسبت به برنامه تعیین شده در ابتدای سال ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

فتحی تصریح کرد: همچنین ۱۱ هزار و ۷۹۱ کیلوگرم انواع سموم شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده نسبت به سال ماقبل ۱۲۹ درصد رشد داشته است همچنین ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی توزیع و ۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان استان خریداری شد.

 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.