وزير راه و شهرسازي:

گراني مسكن مهر در شهر جديد پرند فقط شايعه است

وزير راه و شهرسازي گفت: هيچ بنگاه معاملاتي در خصوص مسكن مهر به ويژه در شهرك پرند تهران اقدام به اخذ مبالغ غيرمجاز نكرده است.

علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع افزايش قيمت واحدهاي مسكن مهر در برخي از مناطق مانند شهر جديد پرند به علت كار واگذاري به متقاضيان به بنگاه هاي معاملات ملكي شايعه اي بيش نيست.

وي افزود: امسال هيچ قراردادي براي مسكن مهر از سوي وزارت راه و شهرسازي بسته نشده است،زيرا قراردادهاي مربوط به سال 90 در سال گذشته از سوي اين وزارتخانه منعقد شده كه با انعقاد اين قرارداد در سال گذشته در 6 ماهه اول امسال 30 درصد از ميزان مجوزهاي درخواست ساخت كم شده است.

نيكزاد يادآور شد: در خصوص معاملات غيرمتعارفي كه شما در خصوص مسكن مهر مي گوييد اولا چنين چيزي وجود ندارد دوم اينكه ما خانه هاي مسكن مهر را براي فروش به بنگاه هاي معاملات ملكي به علت آنكه وام و زمين اين خانه ها منوط به داشتن فرج جيم سبز است،نداده ايم.

وي درباره مشخصات مربوط به فرم جيم سبز گفت:‌ اين فرم شامل مشخصات فرد درخواست دهنده و همسرش مبني بر نگرفتن آپارتمان و زمين و حتي وام يارانه اي از دولت است.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: نكته مهم در مورد مسكن مهر اين است كه اگر در هر كجا با مازاد مسكن مهر ساخته شده مواجه شويم مانند استان سمنان كه بين 3 تا 4 هزار واحد مسكوني مي باشد آن را به قيمت آزاد به فروش خواهيم رساند.

* افزايش وام واحدهاي مسكوني روستائيان از 10 ميليون تومان به 12.5 ميليون تومان

نيكزاد در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر برنامه اي براي افزايش سقف وام واحدهاي مسكوني فرسوده در دست بررسي نيست،اظهار داشت: فقط سقف وام واحدهاي مسكوني روستائيان از 10 ميليون تومان به 12.5 ميليون تومان افزايش پيدا كرده است.

*‌ اخذ ماليات از واحدهاي خالي از سكنه

وزير راه و شهرسازي در ادامه درباره اخذ ماليات از واحدهاي خالي از سكنه ادامه داد: سال گذشته براساس توافق انجام شده بين وزارت مسكن سابق يا سازمان تعزيرات حكومتي قراردادي مبني بر جلوگيري از اخذ بيشتر هزينه بالاتر از مبلغ درج شده قراردادهاي معاملات مسكن گام هايي در راستاي كنترل بيشتر قيمت مسكن برداشتيم كه در حال حاضر هم در حال تدوين نهايي نحوه اجراي ماليات بر ارزش افزوده در خصوص واحدهاي مسكوني خالي از سكنه هستيم كه به محض نهايي شدن به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

نيكزاد خاطرنشان كرد: به هر حال من معتقدم با انبوه سازي مسكن در كشور نيازي به اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده نيست/ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار