در پي كاهش توليد شير:

مرگ خاموشي که به سراغ ايرانيان مي آيد

افزايش مشكلات توليد در دامداري ها، باعث كاهش توليد شير در كشور شده است.

اسماعيلي مدير عامل اتحاديه تعاوني لبني ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: هدفمندي يارانه ها بايد در بخش توليد به گونه اي باشد كه باعث حذف توليدكنندگان نشود و با بروز مشكلات عديده در بخش توليد شير، اين محصول از چرخه ي توليد خارج نشود.
وي ادامه داد: شير به عنوان ماده حياتي بدن انسان است و دولت بايد برنامه اي اتخاذ کند تا مصرف اين ماده حياتي در كشور افزايش يابد.
وي افزود: افزايش قيمت تمام شده ي شير و به دنبال آن افزايش قيمت شير باعث شده تا توان خريد مردم كاهش يابد و كمتر از شير در زنجيره ي غذايي خود استفاده كنند.
اسماعيلي تصريح كرد: همان هزينه هايي كه صرف تبليغ نوشابه ها و مواد مضر در كشور مي شود اگر يك سوم آن به شير اختصاص پيدا مي كرد سرانه ي مصرف شير در كشور افزايش مي يافت.
وي ادامه داد: بسياري از كشورهاي دنيا بر سلامت جامعه تاكيد دارند و هزينه هاي زيادي را صرف مصرف شير در كشورشان مي كنند اما در كشور ما اين موضوع معكوس است و به گونه اي كه توليد هم در كشور رو به كاهش است.
اسماعيلي خاطر نشان كرد: با كاهش توليد و مصرف شير مرگ خاموش به سراغ ايرانيان مي آيد و در آينده بسياري از افراد دچار بيماري هاي استخواني مي شوند. دولت بايد براي افزايش توليد در كشور برنامه ريزي نمايد و بعد با تبليغات مصرف شير را در كشور گسترش دهد./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار