توصیه های کاربردی برای مبتلایان عارضه دستگاه گوارشی

برخی افراد بر اساس ایجاد عارضه دستگاه گوارش فکر می کنند نباید روزه بگیرند در صورتی که با به کارگیری شیوه های کاربردی می توان ایام ماه رمضان را به راحتی پشت سر گذاشت.

دکتر طلایی، متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: برای کسب آمادگی پیش از ماه مبارک رمضان افراد با مصرف مایعات ، مرکبات، پرتغال، میوه های لازم در کنار مصرف سالاد و فرآورده های فیبری که باعث تحرک در روده ها و پیشگیری از ایجاد یبوست شده می توانند به راحتی آماده روزه داری شوند.

وی اظهار داشت: در صورتی که افراد دچار مشکلات گوارشی بوده باید از خوردن قهوه ، چای و غذاهایی که دارای حبوبات هست پرهیز کنند که یک پیش آمادگی برای ماه مبارک رمضان داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر افراد مبتلا بیماری های گوارشی همانند زخم اثنی عشر بوده در اکثر موارد با ایجاد رژیم غذایی مناسب به راحتی می توانند از مواهب روزه داری استفاده نمایند.

وی با بیان این که روزه داری برای افراد دچار ریفلاکس مناسب است افزود: برای پیشگیری از ترش کردن در افراد مبتلا به ریفلاکس باید از قبل از شروع ماه رمضان از خوردن غذاهای تند و ترش پرهیز کرد، و با انجام پرهیزات مناسب به راحتی با مصرف داروهای مقتضی دوران ابتلا به ریفلاکس را پشت سر گذاشته و بتوانند روزه بگیرند.

وی یادآور شد: عمدتاً مراجعات به درمانگاه ناشی از نفخ معده و سنگینی سرمعده در ایام ماه رمضان زیاد بوده که با مصرف غذاهای کم حجم می توان از شدت عارضه کاست و با ویزیت مناسب تغذیه ای می توان از ابتلا به بیماری هایی همانند کبد چرب دوری جست./ح
برچسب ها: گوارش ، روزه ، نفخ معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار