اخبار ویژه روزنامه های صبح سه شنبه؛

خزعلی عاشق سینه‌چاک سپیده، هایده و شکیلا / اميدي به تغيير رفتار احمدي نژاد نيست / لاريجاني دو تصميم نفتي دولت را باطل کرد

روزنامه هایی که تهمت نامه و فحش نامه شده اند ، انتشار عکس زلزله آذربایجان به عنوان جنایت در سوریه(!)،جزئیات نامه وزیران سابق ‌، ریزگردهای آغشته به اورانیوم؟، پرز: از ‌ترس حمله به ایران شب‌ها خوابم نمی‌برد، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز سه شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 

روزنامه وطن امروز :

تذکر جدی به تعدادی از مدیران رسانه‌ها

تعدادی از مدیران مسؤول برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته به یک نهاد امنیتی احضار شده و تذکرهایی درباره رویکرد رسانه‌ای خود دریافت کرده‌اند.

در میان این رسانه‌ها، مسؤولان برخی نشریات، روزنامه‌ها و سایت‌ها بوده‌اند که به‌ دلیل انتشار برخی مطالب ساختارشکنانه یا مغایر با امنیت کشور از سوی این نهاد با آنها برخورد و درباره ضرورت اصلاح رویه نادرست موجود تذکرات جدی نیز داده شده است.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که احضار این افراد در طول 2 هفته گذشته انجام شده است. شرایط حساس کشور و لزوم عبور مدبرانه از این فضا، موجب شده نهادهای ذی‌صلاح تدابیر ویژه‌ای را برای اصلاح رویه رسانه‌هایی که اقتضائات شرایط موجود را در نظر نمی‌گیرند، در نظر بگیرند و در گام اول، به احضار و بیان تذکر جدی به مسؤولان این رسانه‌ها اکتفا شده است.

خزعلی عاشق سینه‌چاک سپیده، هایده و شکیلا

مهدی خزعلی در آخرین روز جمعه‌ ماه مبارک رمضان (روز قدس) با مطلبی با عنوان «اظهارات جالب خانم سپیده، خواننده لس‌آنجلسی» وب‌سایت خود را به‌روز کرده است.

مهدی خزعلی که اعتقاد دارد «سپیده» از یک خانواده مذهبی پا به عرصه موسیقی گذاشته است، می‌گوید: «من اگر به کنسرت او نمی‌روم، او که با قرآن ما مانوس است، پس بیایید این حلقه اتصال را تقویت کنیم، نگوییم او نیمه‌برهنه است و بی‌حجاب و طردش کنیم، بگوییم که چه زیبا علی در همه دل‌ها جا دارد، باور کنیم که یک روایت از زبان او‌- حتی با راوی اشتباه‌- تاثیر خود را دارد، ما باید این را تقویت کنیم، باور کنید نغمه‌های عرفانی هایده و شکیلا تاثیر مثبت دارند».

خزعلی در ادامه مطلب جالب خود و در کنار تعریف و تمجید از خواننده‌های لس‌آنجلسی اقدام به توهین به مداحان اهل‌بیت(ع) همچون حاج‌منصور ارضی و حاج‌ سعید حدادیان کرده است. خزعلی معتقد است: «جوان امروز صدای اذان هایده (آنجا که در پرده‌های بالا می‌گوید «‌صدای اذان میاد») و مناجات شکیلا (وقتی می‌خواند که « صورتگر نقاشم، هر لحظه بتی سازم، وانگه همه بت‌ها را در پای تو اندازم) را به این آقایان ترجیح می‌دهد».

اما باید از خزعلی پرسید همه کسانی که در شب‌های‌ ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ و مهدیه امام حسن مجتبی‌(ع) و دیگر هیات‌های مذهبی تا پاسی از شب پای سخنرانی‌ها و مناجات‌های مداحان اهل‌بیت‌(ع) می‌نشینند را ندیده است؟ خزعلی در ادامه می‌گوید: «با هم حرف‌های شنیدنی سپیده خانم را بخوانیم، این باور او است، می‌خواهید باور کنید، می‌خواهید باور نکنید...

نگویید دین او به درد خودش می‌خورد‌!» خزعلی در پایان تمجیدش از خوانندگان زن لس‌آنجلسی اقدام به هتک حرمت روحانیون و مداحان اهل‌بیت‌(ع) می‌کند و مقاله خود را اینگونه پایان می‌بخشد: من فاحشه را بر آیت‌الله فاسد ترجیح می‌دهم و قطعا جایگاه او بسی بالاتر است، فاحشه برای لقمه نانی خدمتی می‌کند و عالم فاسد برای شکمبارگی، خیانتی! خزعلی مقاله خود را با درج متن مصاحبه سپیده، خواننده لس‌آنجلسی با علیرضا امیر‌قاسمی، مجری تلویزیون تپش پایان می‌دهد.

انتشار عکس زلزله آذربایجان به عنوان جنایت در سوریه(!)

شبکه سعودی «العربیه» در ادامه تلاش‌های خود برای تحریف واقعیت‌ها در سوریه و تحریک افکار عمومی علیه نظام این کشور، دروغ‌پردازی ناشیانه دیگری را رقم زد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، این شبکه سعودی یکی از تصاویر دلخراش زلزله آذربایجان را که هفته پیش در رسانه‌های ایران منتشر شده بود، به عنوان تصویری از «جنایت منطقه اعزاز سوریه» منتشر کرد.

این شبکه که به خیال خود تصویر مناسبی را در راستای فعالیت‌های خود جهت تخریب نظام سوریه به کار گرفته بود، پس از افشای این رسوایی، بلافاصله عکس استفاده شده در این خبر را از سایت خود حذف کرد.

پرز: از ‌ترس حمله به ایران شب‌ها خوابم نمی‌برد

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی گفت: از فکر حمله‌ای یکجانبه به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران شب‌ها تا صبح بیدار می‌مانم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، پرز در ادامه افزود: تصور عواقب و جنبه‌های حمله به ایران نمی‌گذارد شب‌ها بخوابم و نگرانی‌ام از وقوع چنین حمله‌ای غیرقابل توصیف است.

وی ادامه داد: بدیهی است تل‌آویو بدون کمک واشنگتن قادر به اقدامی علیه ایران نیست و آمریکا اخلاقا موظف است به ما کمک کند! پرز با متهم کردن نتانیاهو و باراک به ایجاد وحشت میان شهرک‌نشینان صهیونیست درباره پاسخ کوبنده ایران، خاطرنشان کرد: منافع آمریکا و اسرائیل در گرو توقف برنامه هسته‌ای ایران است اما ظاهرا اوباما علاقه چندانی به جنگ ندارد.

روزنامه تهران امروز:

جزئیات نامه وزیران سابق ‌

در حالي كه هفته گذشته انتشار خبر نامه چند نفر از مسئولين و وزراي سابق دولت محمود احمدي‌نژاد به محضر مقام معظم رهبري توسط روزنامه ايران موجب گمانه زني‌هاي زيادي شده بود، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن تاييد اين خبر، به بيان جزئياتي در اين خصوص پرداخت.

محسن رضایی جمعه شب گذشته در چهارمین نشست رسانه و سند چشم‌انداز ارسال نامه را تایید و خبر رسانه‌های حامی دولت را تصحیح کرد. به گفته رضایی وزیران سابق در این نامه پیشنهاد تشکیل ستادی فراقوه‌ای داده بودند که اختیارات زیادی را داشته باشد.

وي در توضيحات خود گفت: «آقایان در نامه ای تاکید کرده بودند که ستاد فراقوه ای تشکیل شود و این ستاد اختیارات زیادی را داشته باشد.

البته رسانه‌ها و طرفداران دولت در این زمینه بزرگنمایی کردند و گفتند که رئیس جمهور دیگر جایگاهی ندارد بلکه اصلا در این نامه به این موضوع اشاره ای نشده بود و حتی رئیس جمهور می‌تواند همچنان مسئولیت این ستاد پیشنهادی را بر عهده بگیرد.

نامه فقط در این حد بود و چیز دیگری در آن اشاره نشده بود.» اين در حالي بود كه روزنامه ایران در خبر خود آورده بود که مصطفی پورمحمدی و منوچهر متکی در نامه‌ای به رهبری پیشنهاد داده‌اند که ستادی متشکل از روسای سه قوه و برخی از عقلای کشور مدیریت اجرایی کشور در یک سال آینده را به عهده بگیرند.

منوچهر متکی وزیر خارجه سابق دولت نيز پيش‌تر در واكنش به اين نامه، آن را مصداق داستان «خسن و خسین دختران معاویه» خوانده بود. هنوز مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي و فردي كه به ادعاي روزنامه ايران يكي از تهيه كنندگان اين نامه بود، هيچ موضعي اتخاذ نكرده است.

اميدي به تغيير رفتار احمدي نژاد نيست

عباس سليمي نمين از كارشناسان و تحليلگران مسائل سياسي طي گفت و گويي درباره رفتار رئيس‌جمهور گفت: مشخصا عملكرد رئيس دولت به گونه‌اي است كه گمان نمي‌كنم بتوان منتظر بود كه احمدي نژاد همان احمدي نژادي باشد كه در سال 84 توانست به عنوان يك «ناجي» از مردم راي بگيرد.

وي در عين حال معتقد است: واقعیت موجود این است که احمدي نژاد با چهره ای که مورد تایید اصولگرایان و بیشتر مردم بود، فاصله زیادی پیدا کرده است و اصرارش به حمایت از افرادی که همه را نگران کرده‌اند، نشان می دهد که نباید امیدی به تغییر مشی و روش رئیس دولت داشت.

سليمي نمين با بيان اينكه سادگي احمدي نژاد جاي خود را به غرور داد،‌يكي از عوامل اين مسئله را تملق اطرافيان رئيس‌جمهور دانست.

وي همچنين در تشريح دليل ديگري براي تغيير مشي رئيس‌جمهور گفت: دلیل دیگر و مهم‌تر هم این بود که آنها به طور غیرمنطقی به این نتیجه رسیدند که می‌توانند بیش از 8 سال در راس قدرت بمانند و به همین دلیل برای رسیدن به هدف انحرافی خود، چهره های منحرف را به دولت نزدیک کردند.

به همين دليل مشخص همه مي‌بينند كه دولتي‌ها اين روزها با شديدترين هجمه‌ها روبه رو هستند كه اين نمي‌تواند براي قوه مجريه اتفاقي مناسب باشد.

سليمي نمين با بيان اينكه نمي‌توان چنين فردي-احمدي نژاد- را دوباره در مسير عدالت طلبي تصور كرد، خاطرنشان كرد: فلسفه غرور به گونه ای است که حتی اگر کسی عدالت‌‌خواه هم باشد و دغدغه اصلی‌اش کمک به مردم، بازهم به انحراف کشیده می شود و به طور دائم رفتارهایی از خود نشان خواهد داد که بی شک نمی تواند رفتارهایی در چارچوب منطق تلقی شود.غرور حتی در زمینه‌های مثبت هم زمینه سقوط اشخاص را فراهم می‌‌کند.

ما‌ در افغانستان دخالت نداریم

به دنبال وقوع انفجار در افغانستان و طرح برخي اتهامات عليه كشورمان، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه اين ادعاها را رد كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به انتشار اخباري مبني بر دخالت ايران در انفجارهاي استان نيمروز افغانستان، ‌ضمن تاكيد بر مناسبات دوستانه ايران و افغانستان، هرگونه دخالت جمهوري اسلامي ايران در مسائل افغانستان از جمله انفجارهاي استان نيمروز را مردود دانست.

وي در مورد دستگيري سه ايراني در اين حادثه گفت: ايران و افغانستان داراي حدود يكهزار كيلومتر مرز زميني هستند و تردد غيرقانوني اتباع ايران و افغان در طول اين مرز همواره موجب نگراني دو كشور بوده است.

وي افزود: سفارت جمهوري اسلامي ايران در افغانستان آمادگي دارد ضمن ملاقات با افراد گفته شده و تعيين هويت آنان در مورد انگيزه‌هاي ورود غيرقانوني ايشان به افغانستان،‌ بررسي‌هاي لازم را انجام دهد.

با کسی شوخی نداریم

سردار احمدرضا رادان، جانشين رئيس پليس كشور در واكنش به فراخوان برخي سايت‌هاي ضد انقلاب براي برنامه‌ريزي در مدت برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران هشدار داد نيروي انتظامي در این خصوص با کسی شوخی ندارد.

سردار رادان در مورد تامین امنیت اجلاس سران عدم تعهد در شهریور ماه در تهران گفت: نیروی انتظامی به حکم قانون و حکم مردم آمادگی کامل در همه زمینه‌ها برای تامین امنیت لازم برای این اجلاس بزرگ را دارد.

وی همچنین در خصوص فراخوان برخی سایت های ضد انقلاب و دعوت از طرفدارانشان برای کثیف کردن ظاهر شهر تهران در طول برگزاری اجلاس گفت: این حرفها مانند این می ماند که با اعلام ساعت 12 شب همه چراغ های خانه خود را خاموش کنند و بعد بگویند طرافداران ما همه آنهایی هستند که چراغ های خودشان را ساعت 12 خاموش کردند.

سردار رادان با بیان اینکه نیروی انتظامی در طول این مدت در آماده باش کامل به سر می برد گفت: تامین امنیت مردم بر عهده ماست و در این خصوص با کسی شوخی نداریم.

روزنامه ملت ما:

ماجراي رسوايي فرمانده گردان مخالفان اسد

عبدالرزاق طلاس فرمانده گردان هاي الفاروق در سوريه مخالفان اسد چين را به پخش فيلم رسوايي جنسي اش متهم كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، وي كه سعي دارد صحت اين فيلم را چند روز پس از انتشار آن تكذيب كند، با آسمان و ريسمان كردن موضوع بدون آن كه بتواند اصل آن را زير سوال ببرد، مدعي شد: طبيعي است كه رژيم فاسد و ارتش آن چنين فيلمي را منتشر كنند، اين اقدام از رژيمي كه داراي اصول اخلاقي نبوده و به وسيله همه ابزارها با ما مي جنگد، قابل پيش بيني است.

طلاس در ادامه در تلاش براي سرپوش گذاشتن بر رسوايي بزرگ خود كه موقعيت وي را در حمص به شدت متزلزل كرده و او را از يك قهرمان براي مخالفان در حد و اندازه يك منحرف جنسي پايين آورده، همچنين رژيم سوريه را به دريافت كمك و سلاح از روسيه، ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي متهم و يوتيوب جنسي اش را تكذيب كرد.

وي در يك ويدئو كه در شبكه اجتماعي يوتيوب پخش شد در ادامه نتوانست عصبانيت خود را از كنترل برنامه اسكايپش توسط ارتش سايبري سوريه مخفي كند و افزود: رژيم دمشق از فناوري چين كمك مي گيرد و جهان از اين فناوري آگاه است، چين عامل ساخت چنين ويديو- كليپي است و مي تواند فراتر از آن را نيز انجام دهد، رژيم چون نتوانست از زمان جدايي ام مرا دستگير يا نابود كند، كوشيد با اين فيلم وجهه من و ارتش آزاد سوريه را تخريب كند.

روزنامه قدس:

گاف روزنامه صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گافی جالب ودر گزارش ویژه خود درباره اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران، نوشت: ایران در زمان پهلوی به جنبش عدم تعهد پیوست!این درحالی است که ایران رسماً در اکتبر 1979 (سال 1358) به عنوان هشتاد و هشتمین عضو غیرمتعهدها به جنبش عدم تعهد پیوست.

ریزگردهای آغشته به اورانیوم؟

محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست، انتشار ریزگردهای آغشته به اورانیوم ضعیف شده را رد و تاکید کرد: این موضوع بدون پشتوانه علمی بوده و صحت ندارد.

روزنامه خراسان:

مصوبه کابينه درباره قوه قضائيه لغو مي شود

در حالي که بر اساس آيين نامه اجرايي بند "ب" ماده 46 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب هيئت وزيران، دستگاه هاي مختلف در کشور موظف به تبادل و به اشتراک گذاري رايگان اطلاعات خود در شبکه ملي اطلاعات شده بودند و قوه قضائيه نيز جزو اين دستگاهها قرار گرفته بود، يک دستگاه مسئول با ارسال نامه اي به مسئولان ارشد دولتي خواستار لغو اين بخش از مصوبه دولت که مربوط به قوه قضاييه مي باشد به خاطر مغايرت آن با قوانين شده است.

لاريجاني دو تصميم نفتي دولت را باطل کرد

علي لاريجاني در نامه هايي جداگانه به رييس جمهور، دو تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور در امور نفت در خصوص صدور مجوز سرمايه گذاري براي شرکت ملي صنايع پتروشيمي و صدور مجوز سرمايه گذاري براي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي را با استناد به اشکالات قانوني موجود در آن، به استناد نظر مقدماتي هيئت بررسي و تطبيق مصوّبات دولت با قوانين باطل کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

روزنامه هایی که تهمت نامه و فحش نامه شده اند

* آيت‌الله مظاهري، كساني را كه در راه‌پيمائي روز قدس عليه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني شعار دادند فرصت‌سازان براي دشمنان ناميد.

آيت‌الله مظاهري با اشاره به برخي از پيامدهاي منفي و آثار زيان‌بار بروز اختلاف در جامعه، از تفرقه‌افكني در نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك تهديد بزرگ براي اين نظام مقدس ياد كرده و تصريح كرد: بدخواهان جمهوري اسلامي ايران همواره در انتظار بروز و ظهور اختلاف و تفرقه در جمهوري اسلامي هستند و با بزرگ‌نمايي و نمايش نقاط تفرفه‌آميز، سعي در پوشاندن موفقيت‌هاي بزرگ و دستاوردهاي چشمگير ملت سرافراز ايران دارند.

ايشان، پس از انتشار خبر سر دادن شعار توسط برخي افراد عليه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در راهپيمايي روز قدس تصريح كرد: به عنوان نمونه، مردم با ناديده گرفتن معضلات اقتصادي و مفاسد اخلاقي و اداري موجود، براي احترام به آرمان‌هاي اسلام و انقلاب، با حضور در راهپيمايي روز بيست و دوم بهمن يا روز قدس، حمايت خود را از اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به رخ جهانيان مي‌كشانند، اما گروهي اندك در گوشه‌اي از اين صحنه‌هاي وحدت و اتحاد ملت، با رفتارهاي مذموم و ناپسند و به صورت خودسرانه، حركت زيبا و وحدت آفرين مردم را مخدوش مي‌كنند و براي دشمنان فرصت‌طلب و بوق‌هاي تبليغاتي آنان فرصت تفرقه‌افكني ايجاد مي‌كنند.

ايشان در همين زمينه خاطرنشان كرد: علاوه بر رسانه‌هاي بيگانه، برخي روزنامه‌ها و سايت‌هاي داخلي كه ادعاهاي فراواني در حمايت از انقلاب و نظام دارند نيز دامن به آتش تفرقه و اختلاف مي‌زنند و آن چنان با تهمت و ناسزاگويي به ديگران بر طبل اختلاف مي‌كوبند كه گويا اساساً به جاي روزنامه، تهمت‌نامه و فحش‌نامه شده‌اند و آن قدر داغ و تند هستند كه داغي آن‌ها درحال سوزاندن نظام و لطمه زدن به اسلام است.

پخش فيلم رسوايي جنسي سركرده گردان‌هاي موسوم به فاروق

* يكي از نظاميان جدا شده از ارتش سوريه پس از افشاي رسوائي جنسي خود، ناچار به اعتراف شد.

عبدالرزاق طلاس فرمانده گردان‌هاي موسوم به فاروق در سوريه (مخالفان اسد) چين را به پخش فيلم رسوايي جنسي خود متهم كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، وي كه نتوانسته صحت اين فيلم را چند روز پس از انتشار زير سؤال ببرد، براي سرپوش گذاشتن بر رسوايي بزرگ خود كه موقعيت وي را در حمص به شدت متزلزل كرده و او را از يك قهرمان براي مخالفان در حد و اندازه يك منحرف جنسي پايين آورده، در يك ويدئو كه در شبكه اجتماعي يوتيوب پخش شد نتوانست عصبانيت خود را از كنترل برنامه اسكايپش توسط ارتش سايبري سوريه مخفي كند و افزود: رژيم دمشق از فناوري چين كمك مي‌گيرد.

پخش فيلم رسوايي جنسي سركرده گردان‌هاي موسوم به فاروق در شهر حمص بار ديگر ماهيت سران شورشيان مسلح را آشكار ساخت.

آنها كه با گذاشتن ريش و گرفتن چهره مذهبي به خود، مدعي انقلابي‌گري اسلامي و مبارزه با ديكتاتوري هستند، بارها در دام‌هاي گسترده شده توسط ارتش سوريه گرفتار شده‌اند كه يك نمونه ديگر آن چند ماه پيش در شهر لاذقيه منتشر شد.

 
 
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار