صدور حکم اعدام الهاشمي براي عراق یک پیروزی است

کارشناس سیاسی عراقی گفت: صدور حکم اعدام برای طارق الهاشمی پیروزی برای دستگاه قضایی عراق شمرده می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،عباس الموسوی در گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی المیادین در بیروت درباره صدور حکم اعدام برای طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق و رئیس دفتر و پیامدهای احتمالی امنیتی این حکم در این کشور گفت: طارق الهاشمی در حال حاضر یک جنایتکار بوده و از سوی دادگاه کیفری عراق مجرم شناخته شده است.

وی افزود: مردم عراق از صدور این حکم راضی هستند. بیش از پنجاه مورد در پرونده الهاشمی مطرح است. دادگاه به اقدامات وی در ترور قضات و وکلا اشاره کرده است. صدور این حکم پیروزی برای دستگاه قضایی عراق و اراده ملت این کشور شمرده می شود. الهاشمی در کشتار ملت عراق نقش دارد. صدور این حکم باعث تقویت روند سیاسی و عملکرد دولت عراق می شود.

صدور این حکم برای خانواده های قربانیان عراقی تا حدودی التیام بخش بوده است.

وی درباره انفجارهای رخ داده امروز در عراق افزود: دستگاه های امنیتی عراق در حفظ امنیت این کشور کوتاهی کرده اند چرا که گروه های وابسته به طارق الهاشمی به دولت عراق هشدار دادند، امروز روزی خونین برای این کشور خواهد بود.

الموسوی اضافه کرد: ملت عراق در مراحل گذشته بهای مواضع خارجی خود را می پرداخت ولی امروز بهای مواضع داخلی و خارجی خود را می پردازد. امروز گروه های وابسته با القاعده با دوستان الهاشمی متحد شده اند. این اقدامات خشونت بار در عراق به طرحی گسترده در منطقه و ایجاد فتنه طایفه ای مرتبط است. این تنش های طایفه ای به دلیل روابط متوازن عراق با ایران و سوریه است. انفجارهایی که امروز درناصریه، عماره و بغداد رخ داد به این فتنه طایفه ای مرتبط است.
برچسب ها: عراق ، طارق ، الهاشمی ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار